Cyberbezpieczeństwo
Cyberprzestępcy zaatakowali Vodafone. Obiekt cyberataku wybrano w plebiscycie
Po włamaniu do firmy NVIDIA, cyberprzestępcy z grupy Lapsus$, stojący za tym cyberatakiem, pokonali zabezpieczenia Vodafone. Grożą ujawnieniem 200 GB kodu źródłowego operatora telefonów komórkowych.
Jak podaje TechRadar, Vodafone nie miał pojęcia, że został zhakowany. Prawdopodobnie międzynarodowy operator telefonii komórkowej został zaatakowany przez grupę Lapsus$, która przeprowadziła ankietę na swoim kanale Telegram z trzema opcjami do wyboru.
Przedmiot ataku wybrano w plebiscycie
Grupa skłoniła swoich subskrybentów do wybrania, czyje skradzione dane powinny zostać ujawnione w następnej kolejności. Wśród firm, których rzekomo skradzione dane znalazły się w sondażu, znalazły się firma e-commerce MercadoLibre/MercadoPago, portugalski koncern medialny Impresa i brytjsko-niemiecki operator komórkowy Vodafone. Na kanale platformy Telegram grupy Lapsus$ ponad 50 proc. głosów padło na Vodafone.
Lapsus$ sieje cyberterror
Grupa hakerów podobno grozi wyciekiem 200 GB kodu źródłowego firmy. Nie potwierdzono, czy podczas rzekomego naruszenia danych zostało użyte oprogramowanie ransomware lub wirusy.
Czytaj też
W ciągu ostatnich kilku tygodni cyberprzestępcy z grupy wywołali wiele obaw związanych z cyberatakami. Lapsus$ ujawnił na przykład znaczną ilość danych należących do południowokoreańskiego giganta technologicznego Samsunga, o czym pisaliśmy tutaj. Hakerzy zdobyli prawie 200 gigabajtów poufnych informacji, w tym kod źródłowy dla różnych technologii i algorytmów.
Niedawno pojawiły się również doniesienia o włamaniu do firmy NVIDIA i pobraniu terabajtu jej danych. Dane, które wyciekły, zawierały dziesiątki tysięcy nazw użytkowników i haseł pracowników przedsiębiorstwa.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.