Cyberbezpieczeństwo

Billingi pod okiem UKE

Fot. Nenad Stojkovic/Flickr/CC BY 2.0

Czy podejście operatorów komunikacyjnych w kontekście prezentowania billingów wykazujących połączenia z bezpłatnych numerów z zakresu „116" ulegnie zmianie? Na potrzebę takiego rozwiązania wskazuje Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Problem zasygnalizowany przez prezesa UKE, dotyczy prywatności osób korzystających z telefonów wsparcia (z zakresu 116). Mowa tu chociażby o bezpłatnym telefonie 116 111, który jest Telefonem zaufania dla Dzieci i Młodzieży.

Trzeba ujednolicić działania operatorów?

Obecnie działania operatorów komunikacyjnych są często nieujednolicone, a skutkuje to tym, że wspomniane numery mogą pojawiać się w bilingach, czyli szczegółowych wykazach dotyczących wykonywanych usług, dostarczanych na żądanie abonenta.

Zdaniem UKE grozi to uniemożliwieniem zachowania pełnej anonimowości osób chcących korzystać z telefonów zaufania.

Według prezesa UKE państwo powinno umożliwiać najmłodszym bezpieczny kontakt z podmiotami, które mogą zapewnić im pomoc i wsparcie.

Zgodnie rekomendacjami UKE „dostawcy powinni podjąć działania, które spowodują, że połączenia z numerami bezpłatnymi z zakresu 116, nie będą przez nich ujawniane w wykazach wykonanych usług i billingach".

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]

/mg

Komentarze

    Czytaj także