Cyberbezpieczeństwo
Billingi pod okiem UKE
Czy podejście operatorów komunikacyjnych w kontekście prezentowania billingów wykazujących połączenia z bezpłatnych numerów z zakresu „116” ulegnie zmianie? Na potrzebę takiego rozwiązania wskazuje Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Problem zasygnalizowany przez prezesa UKE, dotyczy prywatności osób korzystających z telefonów wsparcia (z zakresu 116). Mowa tu chociażby o bezpłatnym telefonie 116 111, który jest Telefonem zaufania dla Dzieci i Młodzieży.
Trzeba ujednolicić działania operatorów?
Obecnie działania operatorów komunikacyjnych są często nieujednolicone, a skutkuje to tym, że wspomniane numery mogą pojawiać się w bilingach, czyli szczegółowych wykazach dotyczących wykonywanych usług, dostarczanych na żądanie abonenta.
Zdaniem UKE grozi to uniemożliwieniem zachowania pełnej anonimowości osób chcących korzystać z telefonów zaufania.
Według prezesa UKE państwo powinno umożliwiać najmłodszym bezpieczny kontakt z podmiotami, które mogą zapewnić im pomoc i wsparcie.
Zgodnie rekomendacjami UKE „dostawcy powinni podjąć działania, które spowodują, że połączenia z numerami bezpłatnymi z zakresu 116, nie będą przez nich ujawniane w wykazach wykonanych usług i billingach".
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
/mg