Reklama

Biznes i Finanse

Chiny proponują regulacje antytrustowe. Akcje firm technologicznych tracą

Fot. 3844328 / Pixabay
Fot. 3844328 / Pixabay

Chińska Państwowa Administracja Regulacji Rynku we wtorek opublikowała propozycję regulacji, których celem jest powstrzymanie nieuczciwej konkurencji na rynku internetowym. Nowe prawo stworzy ramy m.in. dla wykorzystania danych użytkowników przez firmy technologiczne.

W związku z ogłoszeniem nowych propozycji prawnych, wartość giełdowa wiodących chińskich spółek technologicznych na giełdzie w Hongkongu spadła – Tencent we wtorek rano tracił ok. 3,5 proc., Alibaba natomiast – 2,5 proc.

Celem zaproponowanych przez Pekin regulacji ma być walka z nieuczciwą konkurencją na rynku technologicznym – podaje serwis CNBC News.

Nowe prawo ma ustanawiać m.in. zakaz posługiwania się fałszywymi danymi dotyczącymi np. liczby użytkowników czy odsłon treści w serwisach.

Operatorzy usług internetowych nie powinni również ukrywać bądź kasować negatywnych opinii na ich temat, uciekając się do promowania wyłącznie tych o pozytywnym wydźwięku.

W proponowanych przepisach znalazł się również zapis o tym, że spółki internetowe nie mogą wykorzystywać danych, algorytmów i innych środków technologicznych do wpływania na wybory użytkowników, ani stosować praktyk „przejmowania” ruchu internetowego, polegających na przekierowywaniu użytkowników do własnych stron internetowych z zewnętrznych usług. Dane użytkowników i algorytmy nie powinny być także wykorzysytwane do analizy konkurencji.

Co ciekawe, regulacje przewidują także dokonywanie przez chińskie organy niezależnych ekspertyz audytowych w razie podejrzenia naruszenia regulacji przez firmy. Według CNBC, do 15 września potrwają konsultacje publiczne ws. proponowanych rozwiązań.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama