Biznes i Finanse
To Microsoft, a nie Comcast lub Google opracuje abonament z reklamami dla Netfliksa
Microsoft we współpracy z platformą VOD Netflix stworzy plan abonamentowy z reklamami dla użytkowników, którzy chcą płacić mniej za dostęp do tej platformy. Tym samym firma stanie się dla Netfliksa partnerem sprzedaży i dostawcą technologii reklamy cyfrowej na wyłączność.
Wśród innych firm, które mogły stworzyć z Netfliksem abonament z reklamami, wymieniane były wcześniej spółki takie jak Comcast i Google, znane w USA z dużego wpływu na rynek reklamy cyfrowej.
Ostateczny wybór platformy VOD padł jednak na Microsoft, o czym w serwisie Twitter poinformował prezes tego koncernu Satya Nadella.
We’re thrilled Netflix has selected Microsoft as its advertising technology and sales partner. We want publishers to have more long-term viable ad monetization platforms, so more people can access the content they love wherever they are. https://t.co/QmPszxJTOf
— Satya Nadella (@satyanadella) July 13, 2022
Co Microsoft da Netfliksowi?
Netflix będzie współpracował z Microsoftem przede wszystkim na polu wykorzystania dostarczanej przez tę firmę technologii reklamy, która ma być obecna w tańszej wersji abonamentów popularnej na całym świecie usługi wideo.
„Microsoft udowodnił, że jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie nasze potrzeby związane z reklamą" – stwierdził Netflix. „Co ważniejsze, Microsoft zaoferował elastyczność w zakresie innowacji rozłożonych w czasie zarówno po stronie technologii, jak i sprzedaży, a także silne gwarancje ochrony prywatności dla naszych abonentów" – dodała firma.
Kiedy nowy abonament Netfliksa?
Abonament „wzbogacony" o reklamy ma być w usłudze Netfliksa dostępny obok już istniejących planów – podstawowego, standardowego i premium, które reklam nie zawierają. Jego głównym celem jest powiększenie bazy użytkowników usługi o osoby, które do tej pory postrzegały korzystanie z Netfliksa jako zbyt mało przystępne cenowo.
Do faktycznego uruchomienia tego rodzaju oferty jest jednak jeszcze daleka droga, jak podkreśla serwis Ars Technica. Nowy plan abonamentowy miał - według deklaracji spółki z kwietnia - ujrzeć światło dzienne do końca tego roku, jednak już teraz wiadomo, że prace opóźnią się.
Obecnie nie wiadomo również, ile wersja abonamentu z reklamami miałaby kosztować – dla użytkowników z USA zakres cen subskrypcji Netfliksa waha się od 9,99 dol. miesięcznie za plan podstawowy do 19,99 dol. za wersję premium.
Microsoft zaoferuje prywatność w reklamie?
W komunikacie prasowym Microsoftu opublikowanym w związku ze współpracą obu firm czytamy, że wszystkie reklamy na Netfliksie oparte będą wyłącznie na platformie spółki Microsoft.
Firma pochwaliła się przy tym, że Netflix docenia postawę Microsoftu względem prywatności użytkowników usług cyfrowych, która oparta jest o ochronę informacji o konsumentach.
Według serwisu Ars Technica, głównym powodem, dla którego to właśnie Microsoft został przez Netfliksa wybrany do współpracy przy abonamencie z reklamami, jest zakup przez ten koncern operatora reklam programmatic Xandr, którego dostawcą jest telekom AT&T.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].