Biznes i Finanse
Poczta Polska będzie współpracowała z Amazonem, w ramach Amazon Prime
Poczta Polska będzie jednym z przewoźników obsługujących usługę Amazon Prime - koncernu Amazon - którą będą realizowali kurierzy Pocztexu.
To kolejne rozszerzenie współpracy Poczty Polskiej z amerykańskim graczem na rynku e-commerce.
Wyłonienie partnerów logistycznych na rzecz obsługi Amazon Prime nastąpiło po weryfikacji wymagań spełnianych przez firmę.
Rozwój współpracy z rynkiem e-commerce
Jednym z filarów nowej strategii Poczty Polskiej jest zwiększenie udziału w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczki). Zgodnie z przyjętymi założeniami do 2024 roku celem jest podwojenie przychodów spółki w tym segmencie. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami na rynku e-commerce to jedno z najważniejszych działań realizowanych przez Pocztę w tym obszarze działalności biznesowej.
"Klienci zamawiający towary na platformie Amazon już od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej, aby otrzymać przesyłki szybko, terminowo, z dostarczeniem do każdego miejsca w kraju. Rozszerzenie współpracy o program Amazon Prime dowodzi, że świadczymy usługi na najwyższym poziomie i jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym dla największych światowych koncernów" – skomentował Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Amazon Prime w Polsce
Amazon Prime to usługa subskrypcji która - w zamian za opłatę miesięczną - oferuje darmową i szybką dostawę produktów, nawet następnego dnia, bez minimalnej kwoty zamówienia, m.in. do domu i punktów odbioru. Umożliwia również dostęp do rozrywki: filmów i seriali, darmowych gier na PC, materiałów in-game i darmowej comiesięcznej subskrypcji kanału Twitch. Usługa daje także możliwość udziału w corocznym wydarzeniu Prime Day.
Zobacz: Zdzikot: Cyberataki ogromnym wyzwaniem dla Poczty Polskiej
Strategia Poczty Polskie na lata 2021-2023 zakłada rozwój usług kurierskich. Obecnie przychody Poczty z obszarów rozwojowych, do których należą usługi kurierskie, cyfrowe i logistyczne generują niecałe 20 proc. przychodów spółki.
Biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, podlegające silnej cyfryzacji. Realizacja strategii ma na celu odwrócenie tych proporcji – już w 2024 roku przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych.
Na podst. informacji prasowej
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany