Reklama

Biznes i Finanse

PKO BP współpracuje z partnerami w celu wdrożenia rozwiązań cyfrowych

Fot. sujins/Pixabay
Fot. sujins/Pixabay

PKO BP rozpoczął współpracę z PGNiG Obrót Detaliczny i Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR) w zakresie wdrażania rozwiązań cyfrowych. Jednym z nich jest usługa mojeID, umożliwiająca elektroniczne potwierdzanie tożsamości i tym samym ułatwiająca dostęp do innych usług online. 

Jak podano w komunikacie PKO BP, "działając na zasadach partnerskich, PKO BP PGNiG Obrót Detaliczny oraz Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR), łączą siły w dążeniu do realizacji idei Polski cyfrowej". "Podpisany przez partnerów list intencyjny dotyczy m.in. wdrożenia usługi mojeID, która pozwoli klientom na elektroniczne potwierdzanie tożsamości i tym samym ułatwi dostęp do wielu usług on-line, a także wdrożenia m.in usług: Szafir, Qlips, WebPOS Paybynet" - czytamy w dokumencie.

Podkreślono, że "PKO BP jako pierwszy polski bank i dostawca tożsamości, podpisał umowę z KIR dotyczącą możliwości korzystania z usługi mojeID przez klientów banku". "Bank wspólnie z KIR, pracuje nad pilotażowym wdrożeniem tej usługi, a PGNiG Obrót Detaliczny jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który podpisał umowę jako dostawca usług mojeID umożliwi klientom elektroniczne potwierdzanie tożsamości i łatwy dostęp do usług on-line, także tych wymagających silnego uwierzytelniania".

"Wprowadzenie usługi wyeliminuje m.in. konieczność posiadania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów. Pozwoli także na przeniesienie do cyfrowego świata nowych usług, które wcześniej wymagały osobistej wizyty w urzędzie, punkcie obsługi czy umawiania się z kurierem" - dodano.

"Możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości jest kluczem do całego szeregu e-usług, który umożliwi kolejny etap cyfrowej ewolucji kraju" – powiedział, cytowany w komunikacie, wiceprezes PKO BP Adam Marciniak. "Obsługując kilka milionów aktywnych klientów internetowych, chcemy zapewnić im dostęp do nowych usług poprzez narzędzia spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa" - podkreślił wiceprezes.

Bank poinformował, że "w praktyce będzie oznaczać to, że zawierając umowę on-line klient będzie przekierowany na stronę banku, gdzie po zalogowaniu zaakceptuje potwierdzenie swojej tożsamości przez bank podmiotowi trzeciemu (dostawcy usług)" .

Cytowany w komunikacie wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny Tadeusz Kuczborski zaznaczył, że "nowe rozwiązania cyfrowe pozwolą klientom PGNiG na wygodną i szybszą obsługę umów oraz dostęp do nowych usług".

"Nasze wspólne działania adresują potrzeby sektora bankowego, usługodawców i oczywiście klientów, którzy będą mieli szansę korzystać z ich oferty bez potrzeby wychodzenia z domu. To przyniesie także bezpośrednie korzyści biznesowe” – dodał, cytowany w komunikacie, prezes Krajowej Izby Rozliczeniowej Piotr Alicki.

PKO BP poinformowało, że "kolejnym krokiem w realizacji porozumienia, będzie pilotażowe wdrożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir, wykorzystującego technologię chmurową". "Dzięki rozwiązaniu będzie można zdalnie wyrobić certyfikat, wykorzystując do tego uwierzytelnienie tożsamości on-line w usłudze mojeID. Porozumienie zakłada również wdrożenie usługi automatyzującej płacenie rachunków Qlips, rozwoju i promocji innowacyjnych form płatności elektronicznych oraz pilotaż procesu przyjmowania płatności WebPOS Paybynet w wirtualnych terminalach" - czytamy w dokumencie.

"Bank PKO BP jest liderem w udostępnianiu usług związanych z e-Administracją. Jako pierwszy umożliwił klientom korzystającym z bankowości elektronicznej składanie wniosków o świadczenie z Programu 500+, dostęp do PUE ZUS, opcję składania wniosku PIT-WZ czy tworzenie Profilu Zaufanego (eGO). Od lipca br. klienci banku mogą przez serwis transakcyjny wnioskować o wyprawkę szkolną w ramach programu Dobry start" - podano w komunikacie.

PGNiG Obrót Detaliczny jest liderem sprzedaży na rynku gazu ziemnego w Polsce. Posiada blisko 7 mln klientów, wśród których są zarówno duże, średnie i mniejsze firmy, jak i przedszkola, szkoły, instytucje oraz przede wszystkim większość gospodarstw domowych w Polsce.

Jako partner infrastrukturalny sektora bankowego Krajowa Izba Rozliczeniowa dostarcza zaawansowane rozwiązania technologiczne - podano na stronie internetowej.

SZP/PAP

Reklama
Reklama

Komentarze