PGE Obrót, spółka zajmująca się sprzedażą energii do odbiorców końcowych, ostrzega swoich klientów przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty. Otrzymałeś SMS z wezwaniem do uregulowania należności? Nie klikaj w link! A w razie wątpliwości… upewnij się czy opłaciłeś rachunek za prąd.
SMSy z informacją o rzekomej należności za dostawy energii elektrycznej, której nieopłacenie spowoduje przerwę w dostawach prądu, dostawali zarówno klienci jak i osoby nie korzystający z usług spółki – informuje PGE Obrót. Wiadomość zawiera również link, który umożliwia uregulowanie „zaległości” online.
„PGE Obrót zwraca się do wszystkich Klientów, aby zachowali szczególną uwagę, zignorowali podejrzane wiadomości, nie otwierali linków prowadzących do płatności oraz przekazali ostrzeżenia rodzinie i znajomym” – ostrzega spółka w komunikacie.
PGE Obrót zapewnia, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są monitorowane na bieżąco, strony podszywające się pod PGE Obrót blokowane a wszelkie próby oszustwa zgłaszane do organów ścigania.
Próba wyłudzenia środków finansowych za pomocą niezbędnych dopłat jest częstym „chwytem” cyberprzestępców. W okresie pandemii niezwykle popularną próbą wyłudzeń było przesyłanie wiadomości z prośbą o dopłatę za „dezynfekcję” przesyłki, zaległości w ZUS i Urzędzie Skarbowym, które miały odblokować możliwość skorzystania z "tarczy antykryzysowej” czy zarezerwowania miejsca w kolejce po szczepionkę na koronawirusa.