Reklama

Biznes i Finanse

Odbiór przesyłki w wakacje w innej placówce Poczty Polskiej możliwy do zgłoszenia online

fot. materiały prasowe Poczta Polska
fot. materiały prasowe Poczta Polska

Sezon wakacyjny często wiąże się z wyjazdami i zmianą miejsca pobytu. Odbiór paczki może być wtedy utrudniony ze względu na nieobecność w miejscu zamieszkania. Poczta Polska oprócz możliwości przekierowania przesyłki czy jej przechowywania, wprowadziła też opcję poste restante – dzięki której paczka może zostać odebrana w dowolnej placówce. Chęć skorzystania z wszystkich usług można zgłosić online. 

W wakacje dla osób, które planują dłuższe wyjazdy wakacyjne pomocna może być możliwość wydłużenia przechowywania przysyłki w placówce pocztowej ze standardowych 14 dni do nawet czterech tygodni, licząc od pierwszej próby doręczenia. Usługę można aktywować online lub osobiście – w placówce pocztowej czy też przekazać formularz listonoszowi. Opłata ma zależeć od okresu przechowywania paczki i jest naliczana każdorazowo przy odbiorze przesyłki.

Kolejną możliwością dla wyjeżdżających ma być usługa Doręczenie na życzenie - awizowana przesyłka polecona zostanie ponownie dostarczona pod adres wskazany na przesyłce. Także można ją aktywować elektronicznie poprzez dostępny na stronie e-formularz, telefonicznie lub u listonosza, jej koszt to 4,50 zł.

Odbiór w dowolnej placówce

Dla tych, którzy nie przebywają na stałe pod jednym adresem przygotowano usługę Poste restante, która umożliwia odebranie przesyłki w dowolnie wybranej placówce pocztowej. Istotne jest jedynie, aby paczka była właściwie zaadresowana (kolejność danych ma znacznie: imię i nazwisko albo pełna nazwa adresata, napis „poste restante”, właściwy kod pocztowy i nazwa placówki pocztowej, która ma wydać przesyłkę). Z opcji można skorzystać w cenie danej usługi, bez dodatkowej opłaty.

Kolejna - usługa Dosyłanie - daje możliwość przekierowania przesyłki pod wskazany adres w wypadku zmiany adresu zamieszkania czy pobytu – formularz można wypełnić online za pośrednictwem stronie internetowej Poczty Polskiej (wymaga to dodatkowo uwierzytelnienia tożsamości poprzez profil zaufany lub osobiście w placówce oddawczej), bądź tradycyjnie – w formie papierowej. Klienci składający żądanie poprzez formularz elektroniczny nie ponoszą dodatkowych kosztów.

Warto pamiętać, że powyższe usługi nie obejmują: pism w postępowaniu karnym, cywilnym, sądowo-administracyjnym, administracyjnym, podatkowym oraz pism w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, przesyłek Paczka24, Paczka48, Paczka+ oraz Pocztex.

Na podstawie informacji prasowej

Reklama
Reklama

Komentarze