Biznes i Finanse
Nest Bank kolejnym podmiotem ostrzegającym przed oszustwami
Nest Bank ostrzega swoich klientów przed atakiem oszustów. Jest to kolejna instytucja po Getin Bank i PayPro SA, która informuje o zagrożeniu.
Jeśli zauważysz zmianę sposobu logowania do bankowości w postaci nowych, wcześniej nie stosowanych przez bank komunikatów, a w trakcie logowania otrzymasz wiadomość SMS - uważnie zapoznaj się z jej treścią. Jeśli zawiera informację o dyspozycji, której nie zlecałeś - nie wprowadzaj kodu. Taka wiadomość może oznaczać, że Twoje urządzenie jest zainfekowane
Bank prosi klientów, którzy mogli paść ofiarą oszustwa o kontakt z infolinią. Cyberprzestępcy w tej kampanii rozsyłają wiadomości nie tylko za pomocą e-maili, ale również z wykorzystaniem SMSów informowało tym T-Mobile na swojej stronie na Facebooku.
Wcześniej przed phishingiem ostrzegały Getin Bank i PayPro SA. Klienci banku mogli otrzymać fałszywe potwierdzenia przelewów. Cyberprzestępcy, którzy podszywali się pod serwis Przelewy24 wysyłali fałszywe wiadomości e-mail, zawierające złośliwe oprogramowanie.