Biznes i Finanse
Menadżerowie z Polski są zgodni: cyfryzacja stała się wymogiem współczesnego świata
Zdaniem 91 proc. menadżerów z Polski cyfryzacja stała się wymogiem współczesnego świata. Taki stan rzeczy odzwierciedla wdrażanie na rynku strategii i projektów dotyczących m.in. chmury obliczeniowej - wynika z badania „Bariery i trendy” zleconego przez Instytut Humanites.
Badanie wykazało, że 78 proc. organizacji z sektora średnich i dużych przedsiębiorstw jest w trakcie transformacji cyfrowej. 36 proc. z tej grupy jest na zaawansowanym etapie zmian. To przede wszystkim duże przedsiębiorstwa, zatrudniające powyżej 250 pracowników, w tym spółki Skarbu Państwa - czytamy w raporcie podsumowującym ankietę.
„Dla 91 proc. menedżerów z Polski cyfryzacja stała się wymogiem współczesnego świata. Potwierdzają to wdrażane na rynku strategie i projekty z zakresu wykorzystania chmury obliczeniowej” - napisano.
Cytowany w raporcie członek zarządu polskiego oddziału Microsoft Rafał Albin ocenił, że „przy tak dynamicznym rozwoju technologii trudno wyobrazić sobie dalszy wzrost biznesu bez wysokiej klasy ekspertów IT”.
Microsoft poinformował, że rok po ogłoszeniu inwestycji firmy w rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej przeszkolono 105 tys. specjalistów chmurowych. Korporacja wcześniej zadeklarowała, że przeszkoli 150 tys. osób w ciągu 5 lat, lecz, jak podała, cel ten realizuje się trzykrotnie szybciej niż zakładano.
Jak podkreślono w raporcie z badania „Bariery i trendy”, dla 72 proc. ankietowanych kompetencje cyfrowe to największe wyzwanie cyfrowej transformacji. Podkreślono, że „zapotrzebowanie na nowe umiejętności, związane z wykorzystaniem chmury obliczeniowej, ciągle rośnie”.
Z badania wynika, że 77 proc. respondentów wskazało na konieczność szkolenia pracowników na każdym etapie cyfrowej transformacji firm. Dla 42 proc. ankietowanych najważniejsze jest wyzwanie, jakie stanowi brak właściwych kadr i kompetencji koniecznych do wykonania technologicznego skoku przedsiębiorstw - czytamy w raporcie.
Badanie „Bariery i trendy. Transformacja technologiczna firm w Polsce z uwzględnieniem perspektywy człowieka/pracownika/konsumenta”przygotowane zostało przez Gfk na zlecenie Instytutu Humanites. Partnerzy projektu to: Chmura Krajowa, Blue Media, Platforma Przemysłu Przyszłości, Polski Fundusz Rozwoju oraz Microsoft.
Czytaj też: Jak przygotować firmę do cyfrowego świata?