Biznes i Finanse
Giełdowe rekordy Mety. Dobry 2023 rok
Meta pożegna końcówkę roku w zupełnie innych nastrojach, niż w 2022. Okazuje się, że firma Marka Zuckerberga osiągnęła bardzo dobre wyniki na amerykańskiej giełdzie.
Najgorsze od lat wyniki finansowe, słabe notowania giełdowe, rosnąca pozycja rynkowa TikToka czy ogromne inwestycje w Metaverse, który przez wielu uznawany był za niewypał – z takimi problemami borykała się Meta w 2022 roku. Rok 2023 był już czasem zdecydowanie lepszym dla firmy odpowiadającej za Facebooka, Instagrama czy WhatsAppa.
Podczas piątkowego zamknięcia na nowojorskiej giełdzie, akcje Mety były o prawie 180 proc. wyższe, niż na początku tego roku.
Czytaj też
Efekt„roku wydajności"
Wiele wskazuje na to, że zapowiadany przez Marka Zuckerberga „rok wydajności” przynosi efekty. W marcu br. na łamach CyberDefence24 pisaliśmy o tym, na czym dokładnie mają polegać zmiany wprowadzane przez miliardera.
Firma rozpoczęła od cięcia kosztów. Zrezygnowała z części wynajmowanych powierzchni biurowych i dokonała kilkunastotysięcznych zwolnień. Fala największych redukcji miała miejsce jeszcze w roku ubiegłym i na początku 2023 roku. Nie był to koniec pożegnań z pracownikami. W lipcu cięcia dotknęły zespoły zajmujące się dezinformacją, a w październiku zwolnionych miało zostać kilkuset pracowników działu Reality Labs.
Zmianie miało też ulec zachowanie samego Zuckerberga. Właściciel Mety zaczął bardziej uwzględniać zdanie akcjonariuszy, odpowiadał na obawy inwestorów i mocniej postawił na reklamę – informuje CNBC.
Czytaj też
Coraz lepsze wyniki, a co z rokiem 2024?
To wszystko zaczęło pozytywnie odbijać się na finansach firmy. Już w drugim kwartale 2023 roku spółka Zuckerberga osiągnęła przychody w wysokości 32 miliardów dolarów, a trzeci kwartał był jeszcze lepszy. Więcej na ten temat pisaliśmy m.in. tutaj.
Przyglądając się powyższym wynikom, rodzi się pytanie czy nadchodzący rok 2024 może być równie łaskawy dla Mety? Coraz więcej pozwów, w których firma oskarżana jest o tworzenie uzależniających i szkodzących dzieciom produktów czy też plany Google dotyczące plików cookies (mogące znacząco wpłynąć na zmiany na rynku reklamy internetowej), pokazują że powtórzenie tegorocznych rekordów finansowych nie będzie łatwe.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:*[email protected].*
/MG
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany