Biznes i Finanse

Facebook planuje sklepy detaliczne, by można było "doświadczyć" metawersum

fot. prezentacja Metaversum / Facebook
fot. prezentacja Metaversum / Facebook

Meta, spółka - matka Facebooka ma planować uruchomienie sklepów detalicznych, gdzie będzie można sprawdzić w praktyce, na czym będzie polegała idea zapowiedzianego metawersum. 

Według The New York Times nie podano jeszcze konkretnej daty otwarcia sklepów. Wiadomo jednak, że będzie można w nich obejrzeć urządzenia, które umożliwią doświadczenie zapowiedzianej idei metawersum, czyli – zgodnie z ogłoszeniem w ubiegłym tygodniu - wirtualnego świata, który będzie przenikał się z rzeczywistym.

Chodzi m.in. o prezentację zestawów słuchawkowych do wirtualnej rzeczywistości czy gadżetów do telekonferencji, które umożliwią prowadzenie rozmów wideo za pośrednictwem platformy. Byłby to pierwszy sklep firmy, zajmującej się mediami społecznościowymi.

Facebook to dziś Meta

W ubiegłym tygodniu Facebook ogłosił, że zmienia nazwę firmy na Meta, co Mark Zuckerberg tłumaczył skupieniem się na budowaniu wirtualnego świata lub „metaświata”, w którym użytkownicy mogą spotykać się, pracować i bawić. Zdaniem NYT Meta będzie potrzebowała również obecności użytkowników w świecie rzeczywistym – właśnie w postaci sklepów – by przekonać ludzi do świata wirtualnego.

Firma sprzedaje kilka produktów, które mogą zainteresować klientów m.in. gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Quest (których nowa nazwa będzie brzmiała Meta Quest) czy urządzenia do czatów wideo.

Czytaj także: #CyberMagazyn: Czy Facebook chce wchłonąć cały internet? O budowie metawersum i globalnej dominacji

Firmy takie jak Apple odniosły sukces w sprzedaży detalicznej, a niedawno Google otworzył swoją pierwszą lokalizację. Natomiast Microsoft w zeszłym roku zrezygnował ze swoich placówek, by skupić się na sklepie internetowym.

/NB


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

image
Fot. Reklama

Komentarze

    Czytaj także