Reklama

Biznes i Finanse

Drastyczne spadki przychodów. Twitter tnie koszty

Siedziba Twittera
Autor. Mike Davis/Flickr/CC BY 2.0

Firmy technologiczne od kilku miesięcy szukają radykalnego ograniczenia wydatków. Jednym ze środków do osiągnięcia tego celu jest dokonanie redukcji etatów. Powód? Spadające przychody wygenerowane przez pracowników.

Reklama

Jak poinformował Business Insider , przychody Twittera na pracownika spadły w ostatnich latach o prawie 60 proc. Konkretnie chodzi o czas między 2018 a częścią roku 2022 (przed przejęciem firmy przez Elona Muska).

Reklama

Czytaj też

Reklama

Spadek przychodów

Drastyczny spadek przychodów generowanych przez pracownika, Twitter odnotowuje od 2018 roku. Jeszcze 5 lat temu wspomniane przychody wynosiły 776 112 dolarów, a w 2022 roku było to już tylko 317 333 dolarów. Warto w tym miejscu dodać, że przez te lata firma zdecydowała się na zdecydowane zwiększenie zatrudnienia (z prawie 4 tys. nowych pracowników w 2018, do około 7,5 tys. kilka lat później).

Momentem przełomowym dla firmy było jej przejęcie przez Elona Muska, do którego doszło w drugiej połowie ubiegłego roku. Jedną z pierwszych decyzji nowego szefa popularnej platformy było zadecydowanie o próbie radykalnego ograniczenia kosztów generowanych przez firmę. Jednym z elementów cięć były zwolnienia pracowników. Do pierwszej fali redukcji etatów doszło już w listopadzie.

Czytaj też

Twitter nie jest wyjątkiem

Decyzje poczynione przez Muska nie są wyjątkiem w gronie firm technologicznych. Jak wskazują dane przytoczone przez „Business Insider" od początku roku 2023 pracę w największych amerykańskich firmach technologicznych straciło prawie 160 tys. osób. Więcej na temat cięć etatów pisaliśmy m.in. w tym artykule .

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama