Reklama

Biznes i Finanse

Dodatkowe opłaty od Vectry? Sprawie przygląda się UOKiK [AKTUALIZACJA]

Dodatkowe opłaty od Vectry? Sprawie przygląda się UOKiK
Dodatkowe opłaty od Vectry? Sprawie przygląda się UOKiK
Autor. Alexander Grey/Unsplash

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarze firmę Vectra. Chodzi o usługę „Bezpieczny Internet” i brak informowania abonentów o pobieraniu za nią dodatkowych opłat.

Reklama

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarze firmę Vectra. Chodzi o usługę „Bezpieczny Internet” i brak informowania abonentów o pobieraniu za nią dodatkowych opłat.

Reklama

„Przed 11 maja 2020 r. część ofert promocyjnych, w oparciu o które Vectra zawierała umowy z abonentami, przewidywała automatyczne uruchamianie oprogramowania antywirusowego pod nazwą Bezpieczny Internet” – czytamy w komunikacie UOKiK. Na dodatek, aktywacja była wymagana do uzyskania korzystnych warunków usług i „nie można było z tego zrezygnować w momencie zawierania umowy”.

Brak wspomnianej rezygnacji oznaczał nałożenie na abonenta miesięcznej opłaty wynoszącej 6,9 złotych. Zdaniem Prezesa Urzędu jest to działanie nieuprawnione.

Reklama

„Włączenie dodatkowych, płatnych usług zawsze musi odbywać się za wyraźną, świadomą zgodą konsumenta. Chodzi o zapewnienie realnego wyboru i możliwości odmowy. Konsument powinien zadecydować, czy świadczenie jest mu potrzebne i czy chce ponosić związane z nim koszty, które wykraczają poza uzgodnioną opłatę za usługę podstawową, np. dostępu do internetu lub telewizji” – skomentował Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Czytaj też

Dla kogo zwrot środków?

Jeśli decyzja UOKiK się uprawomocni, klienci Vectry, którym włączono usługę „Bezpieczny Internet” (zarówno byli, jak i obecni), mogą spodziewać się rekompensat od firmy. Jak czytamy w komunikacie, spółka może m.in. zwrócić pobrane środki (do 24 płatności – 165,60 złotych).

Czytaj też

(AKTUALIZACJA)

Firma w komunikacie prasowym przesłanym Polskiej Agencji Prasowej poinformowała, że zastosuje się do decyzji UOKiK. „(…) W toku prac blisko współpracowaliśmy z Urzędem, co pozwoliło znaleźć najlepsze rozwiązanie dla naszych klientów. Po uprawomocnieniu decyzji Urzędu rozpoczniemy jej wdrażanie, w tym informowanie klientów o krokach, które muszą wykonać w celu otrzymania rekompensaty” - napisali przedstawiciele Vectry.

Jak czytamy, cały proces może zostać zakończony w pierwszej połowie 2024 roku.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:*[email protected].*

Reklama

Komentarze

    Reklama