Polityka i prawo

Vectra ukarana przez UOKiK

Fot. Nabil Saleh/ Unsplash/ Domena publiczna

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył karę 22 mln zł na jednego z operatorów telewizji kablowej za bezprawne podwyżki opłat abonamentowych. Klienci mogą spodziewać się rekompensaty.

W latach 2019-2020 firma Vectra, bez podstawy prawnej i bez informowania konsumentów o dodaniu klauzuli modyfikacyjnej do trwających kontraktów, zmieniała zapisy ogólnych warunków umowy i bezprawnie podwyższyła opłaty za internet i telefon (jednostronne podwyższenie o 5 złotych miesięcznie opłaty abonamentowej za każdą z usług telekomunikacyjnych). W skali roku było to 60 zł lub 120 złotych (w zależności od rodzaju umowy).

Zdaniem prezesa UOKiK do zmiany istotnych warunków trwającej umowy zawartej na czas nieoznaczony może dojść wtedy, gry umowa wyraźnie to przewiduje. W tym przypadku tak nie było.

Czytaj też

Rekompensata dla klientów?

Jak decyzja prezesa UOKiK wpłynie na klientów Vectry?

Po uprawomocnieniu decyzji, operator musi poinformować klientów o przysługującym im prawie do rekompensaty. Chodzi o zwrot opłat abonamentowych w zakresie podwyżki, wprowadzonej przez klauzulę modyfikacyjną, przez cały okres jej pobierania.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]

/MG

Komentarze

    Czytaj także