Biznes i Finanse
Dane klientów Twittera zostały naruszone?
Twitter poinformował swoich klientów biznesowych, że ich dane osobowe mogły zostać naruszone w wyniku incydentu. Na ten moment nie została oszacowana jeszcze skala wycieku oraz liczba użytkowników, których dane utracono.
Bez wiedzy klientów, część ich danych była przechowywana w pamięci przeglądarki - przyznaje platforma. W e-mailu wysłanym do swoich klientów, Twitter oświadczył że nieautoryzowane podmioty mogły uzyskać dostęp do danych osobowych takich jak adresy email, numery telefonów i ostatnie cztery cyfry kart kredytowych.
Platforma w swoim oświadczeniu przesłanym do użytkowników poinformował również, że nie ma żadnych dowodów, że wyciekły informacje o płatnościach klientów.
Naruszenie bezpieczeństwa może wpłynąć na firmy, które używają platformy analitycznej oraz reklam na Twitterze. Nie wiadomo dokładnie ile przedsiębiorstw ucierpiało w wyniku incydentu. Użytkownicy nie korzystający z tych funkcji Twittera nie zostali nim dotknięci - poinformował Twitter.
To nie pierwszy raz kiedy Twitter zmaga się z tego typu problemami. W 2018 roku firma zarekomendowała użytkownikom zmianę haseł po wycieku danych.