Biznes i Finanse
Brytyjczycy chętniej zrezygnują z Facebooka niż z produktów Huawei
Brytyjczycy chętniej zrezygnowaliby z Facebooka, który ich zdaniem nie respektuje praw do ochrony prywatności użytkowników niż z produktów chińskiego koncernu Huawei oskarżanego przez USA o współpracę wywiadowczą z rządem ChRL - wynika z badania firmy Open-Xchange.
Serwis Tech Radar ocenia, że brytyjscy użytkownicy usług cyfrowych wyraźnie tracą wiarę w stosowanie dobrych praktyk z zakresu ochrony danych osobowych przez firmy dostarczające najpopularniejszych aplikacji i usług cyfrowych.
Z badania Open-Xchange wynika, że 32 proc. Brytyjczyków chętnie zrezygnowałoby z korzystania z produktów Facebooka. 14 proc. respondentów z tej grupy stwierdziło, że deklaracja ta obejmuje również rezygnację z Instagrama i komunikatora WhatsApp, także należących do koncernu Marka Zuckerberga.
Dla porównania jedynie 11 proc. ankietowanych zadeklarowało, że chciałoby przestać korzystać z produktów firmy Huawei.
Produkty cyfrowe Google'a chętnie odłożyłoby na bok 10 proc. konsumentów, którzy jednocześnie aktywnie poszukują alternatyw dla usług tej firmy. Kolejne 11 proc. ankietowanych chciałoby zrezygnować z wykorzystywania w swoim życiu sprzętów i oprogramowania Apple'a.
Ponad połowa badanych (58 proc.) deklaruje, że nie ufa dostawcom komunikatorów internetowych w zakresie ochrony danych osobowych. 63 proc. ankietowanych z kolei nie wierzy, iż platformy komunikacyjne interesują się ochroną prywatności swoich użytkowników.
Według szefa Open-Xchange Rafaela Laguny największe ryzyko, z jakim obecnie stykają się użytkownicy usług cyfrowych, wiąże się właśnie z dostawcami. "Firmy te w rzeczywistości dostarczają kluczowe narzędzia, na których polegamy w naszej codziennej komunikacji osobistej i biznesowej" - powiedział.