Biznes i Finanse
Biznes stawia na sieć 5G
98 proc. przedsiębiorców chce wdrożyć sieć 5G i Wi-Fi 6 w ciągu trzech lat. Większość z nich uważa, że sieci bezprzewodowe pomogą ich firmom uzyskać przewagę konkurencyjną - wynika z opublikowanego we wtorek raportu firmy doradczej Deloitte.
Jednym z najważniejszych czynników, które motywują firmy do wdrożenia sieci 5G i Wi-Fi 6, jest zwiększenie odporności organizacji na kryzysy - czytamy w raporcie. Odpowiedź taką zadeklarowało 59 proc. ankietowanych. Według partnera, lidera branży Telekomunikacji, Mediów i Technologii w Deloitte Sławomira Lubaka, związana z pandemią koronawirusa "nowa rzeczywistość wpłynęła na zmianę modelu biznesowego wielu firm, a odpowiednie wykorzystanie rozwiązań technologicznych pomaga im się w tej ewolucji odnaleźć".
48 proc. respondentów oceniło, że motywacją dla nich jest dążenie do opracowania lub poszerzenia puli rozwiązań dopasowanych do nowych potrzeb, które opierają się na solidniejszej i wydajniejszej infrastrukturze sieciowej.
Inwestycja w infrastrukturę sieciową jest nieodłącznym elementem rozwoju przedsiębiorstwa - stwierdzono w raporcie Deloitte. 56 proc. biorących udział w badaniu osób wskazało, że obecny stan łączności sieciowej uniemożliwia im wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w ich firmach. Po 38 proc. ankietowanych wskazało, że główną motywację rozwoju firm do przeprowadzenia transformacji cyfrowej stanowi maksymalne wykorzystanie potencjału nowych technologii oraz zwiększenie efektywności pracy.
Według senior managera z zespołu Human Capital Deloitte Magdaleny Bączyk, na przestrzeni ostatnich miesięcy widoczne jest zwiększenie prognoz poziomu wydatków, jakie respondenci planują przeznaczać na rozwój i wykorzystanie sieci bezprzewodowych w ciągu trzech najbliższych lat.
"Duża część tych inwestycji posłuży zwiększeniu łączności i co za tym idzie - większej efektywności pracowników. To konieczne w dobie upowszechnienia się pracy zdalnej" - oceniła Bączyk. Jak dodała, "aż 41 proc. badanych wskazuje zwiększoną przepustowość danych sieci mobilnych jako najważniejszą przyczynę warunkującą chęć transformacji cyfrowej".
Deloitte w swoim raporcie oceniło, że kolejną korzyścią wypływającą z transformacji cyfrowej jest poprawa jakości obsługi klienta. 80 proc. respondentów zadeklarowało, że cyfryzacja będzie miała kluczowe znaczenie dla usprawnienia obsługi klienta w ciągu najbliższych trzech lat.
Partner i lider w Deloitte Wiesław Kotecki wskazał, że wzmocnienie relacji między konsumentem a przedsiębiorstwem jest według inwestorów jednym z głównych motorów wdrożenia transformacji cyfrowej - uważa tak aż 32 proc. respondentów.
W raporcie stwierdzono, że jedną z ważniejszych przyczyn transformacji cyfrowej w firmach jest poprawa ochrony danych, wskazywana przez ponad jedną czwartą badanych osób. Aż 41 proc. dyrektorów IT i odpowiedzialnych za utrzymanie sieci według Deloitte obawia się o bezpieczeństwo informacji w kontekście korzystania z technologii bezprzewodowych.
Równie silną obawę przedsiębiorców, deklarowaną przez 38 proc. ankietowanych, stanowi kompatybilność nowych sieci z istniejącymi już połączeniami i ustawieniami.