Biznes i Finanse
Amazon stworzył specjalny wydział do walki z oszustwami internetowymi
Amazon powołał wewnętrzny wydział do walki z oszustwami internetowymi złożony z byłych prokuratorów, śledczych i analityków danych. Zespół ma tropić i pociągać do odpowiedzialności karnej handlarzy sprzedających za pośrednictwem platformy podrobione towary.
Do nowego zespołu Amazona dołączyli byli amerykańscy śledczy, analitycy danych i prokuratorzy generalni, w tym Christina Posa - dawna doradczyni departamentu stanu ds. przestępczości i własności intelektualnej i była szefowa wydziału ds. bezpieczeństwa narodowego i cyberprzestępczości w biurze prokuratora generalnego w Nowym Jorku. Koncern Jeffa Bezosa ma nadzieję, że dzięki nowej jednostce uda się skuteczniej tropić i zwalczać oszustów internetowych, którzy za pośrednictwem platformy sprzedają podrobione towary. Wydział współpracować ma m.in. z markami, angażować się lub prowadzić samodzielnie dochodzenia w sprawie oszustw, a także wspierać organy ścigania w działaniach przeciwko fałszerzom. Koncern zwrócił się także do rządzących o zintensyfikowanie walki z oszustwami internetowymi.
"Pracujemy bardzo ciężko, żeby wytropić i rozpracować siatki przestępcze oraz wspieramy organy ścigania, które też uczestniczą w tej walce. Wzywamy rządy do zapewnienia tym organom narzędzi dochodzeniowych, środków finansowych i zasobów, których potrzebują, aby doprowadzić fałszerzy przed wymiar sprawiedliwości. Egzekwowanie prawa poprzez ściganie i stosowanie środków zakłócających działalność oszustów, w tym zamrażanie ich aktywów, jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów ich powstrzymania" - powiedział w oświadczeniu Dharmesh Mehta, wiceprezes Amazona ds. zaufania klientów i obsługi partnerów.
Legislatorzy już od dawna apelowali do koncernu Bezosa o walkę z fałszywymi towarami na platformie. Śledztwo przeprowadzone jeszcze w ubiegłym roku przez dziennik "The Wall Street Journal" ujawniło na Amazonie ponad 4100 podróbek, które można było kupić na stronie. Większość nie posiadała certyfikatów bezpieczeństwa.
Amazon poinformował, że w 2019 r. przeznaczył 500 mln dolarów na walkę z oszustwami w sieci, w tym podróbkami, i zatrudnił w tym celu dodatkowe 8 tys. pracowników. Tylko w ubiegłym roku firmie udało się zablokować 6 mld fałszywych produktów. W zeszłym tygodniu Amazon wspólnie z firmą Valentino pozwał jednego z handlarzy oferujących w sieci podrobione buty marki.