Social media
Twitter testuje oznaczanie fake newsów. Nowa forma walki z dezinformacją
Twitter rozpoczął ograniczone testy nowego rozwiązania, które ma pomóc w zwalczaniu fake newsów na platformie. Użytkownicy dostaną możliwość oznaczania postów, które według nich mogą zawierać dezinformację.
Media społecznościowe od dawna są posądzane o to, że stały się przestrzenią do łatwego dystrybuowania fake newsów. Z takimi oskarżeniami mierzą się w największym stopniu Facebook oraz Twitter. Obie platformy odpierają ataki utrzymując, że inwestują znaczne zasoby w walkę z dezinformacją w swoich cyfrowych środowiskach.
Twitter testuje oznaczanie fake newsów
Twitter poinformował, że rozpoczyna testowanie nowego rozwiązania, które ma pomóc w wykrywaniu i blokowaniu treści określanych jako fake news.
Zgodnie z zapowiedzią użytkownicy w określonych krajach będą teraz w stanie zgłosić tweety, które zawierają dezinformację. Nowa funkcja stała się dostępna dla małych grup użytkowników w USA, Korei Południowej i Australii.
Jak wyjaśnia serwis, oznaczenie o treści „to jest mylące" pojawi się teraz jako opcja dla użytkowników, gdy starają się zgłosić problematyczny tweet. Platforma zastrzega, że ograniczony test może nie prowadzić do żadnych bezpośrednich działań w odpowiedzi na tweety oznaczone przez użytkowników.
Ograniczony zasięg
„Możemy nie podjąć działania lub odpowiedzieć na każdy raport w eksperymencie, ale wkład użytkowników testu pomoże nam zidentyfikować trendy, dzięki czemu możemy poprawić szybkość i skalę naszej walki z dezinformacją" – zapowiedział Twitter w komunikacie.
Serwis zastrzega, że testuje wiele rozwiązań mających usprawnić funkcjonowanie platformy, w tym także mechanizmy zwalczające zjawisko fake newsów. Firma rozwija m.in. system znany jako Birdwatch, który pozwala zarejestrowanym użytkownikom dodawać notatki i kontekst do tweetów, co ma ułatwiać identyfikowanie dezinformacji. W związku z tym nie wiadomo czy i kiedy nowy system oznaczania fake newsów może zostać na stałe wprowadzony dla wszystkich użytkowników.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.