Social media
NortonLifeLock przejmuje Avast. Transakcja warta 8 miliardów dolarów
NortonLifeLock oraz Avast, dwie firmy z sektora cyberbezpieczeństwa połączyły siły. W ramach umowy Avast zostanie przejęty za kwotę ponad 8 mld dolarów. W efekcie ma powstać jeden z największych podmiotów na świecie zajmujących się kompleksową ochroną cyfrową użytkowników.
NortonLifeLock to amerykański koncern znany wcześniej na rynku pod nazwą Symantec. Firma zajmująca się bezpieczeństwem w sieci sprzedaje oprogramowanie komputerowe, szczególnie koncentrując się na dziedzinie bezpieczeństwa danych i zarządzania informacjami.
Z kolei Avast to firma pochodząca z Czech, znana na rynku z oferowania m.in. darmowych i płatnych programów do kompleksowej ochrony komputerów użytkowników domowych i firm.
Przejęcie za 8 miliardów
NortonLifeLock i Avast poinformowały o połączeniu swoich sił w segmencie cyberbezpieczeństwa. Według zapowiedzi amerykański koncern przejmie wszystkie udziały w Avast za kwotę przekraczającą 8 mld dol.
Partnerzy umowy podają, że w wyniku połączenia powstanie jedna z największych firm na świecie zajmująca się cyfrowym bezpieczeństwem. Ma ona docierać ze swoją ofertą do ponad 500 mln użytkowników.
Ambitne plany
W planach jest opracowywanie nowoczesnych technologii w kompleksowej ochronie danych użytkowników domowych i korporacji. Można się też spodziewać zaoferowania nowych typów oprogramowania do zabezpieczeń komputerów i sieci.
„W czasach rosnących zagrożeń w obszarze cyberbezpieczeństwa nasze partnerstwo z NortonLifeLock pozwoli stworzyć kompleksową wizję ochrony naszych klientów na całym świecie tworząc nową jakość w tym obszarze” – zapewnił w komunikacie Ondřej Vlček, dyrektor generalny Avast. Na razie nie podano terminów, w jakich transakcja ma zostać sfinalizowana.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.