Koncern Marka Zuckerberga będzie w Niemczech płacił za poszczególne treści dziennikarskie publikowane na platformie. Takie rozwiązanie zacznie obowiązywać od maja br. W rozwój sekcji „Facebook News” ma zostać zainwestowany łącznie 1 mld dolarów w ciągu najbliższych trzech lat.
Dyrektor Facebooka ds. partnerstwa z mediami i były szef Spiegel online Jesper Doub oświadczył, że platforma „Facebook News” będzie publikowała wiadomości od wydawnictw, z którymi podpiszą kontrakty - wśród nich znajdą się m.in. „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, „Funke Mediengruppe” oraz „Spiegel”.
Jak przekazała DPA, Facebook będzie dzielił się częścią swoich przychodów z reklam z domami mediowymi, które będą łączyły swoje treści z „Facebook News”. Treści nie będą musiały być tworzone specjalnie dla Facebooka. Platforma będzie udostępniała linki do ofert wydawców.
„Facebook News” po raz pierwszy został uruchomiony w Stanach Zjednoczonych pod koniec 2019 r. i zawiera najważniejsze wiadomości dnia oraz artykuły dostosowane do zainteresowań użytkowników, oparte m.in. na ich wcześniejszych wyborach treści na platformie.