Reklama

Social media

Fot. ArtisticOperations / Pixabay

Amerykańskie linie lotnicze proponują darmowego TikToka na pokładzie. Wcześniej aplikacja miała być w USA zakazana

Linie lotnicze American Airlines w ramach swojego systemu rozrywki pokładowej zaproponowały pasażerom darmowe pół godziny korzystania z aplikacji TikTok należącej do chińskiej firmy Byte Dance. Wcześniej, podczas prezydentury Donalda Trumpa, program miał być zakazany w USA ze względu na obawy dotyczące wykorzystania przez Pekin danych jego użytkowników do celów szpiegowskich.

Informacje o tym, że TikTok trafi do systemu rozrywki pokładowej American Airlines, przekazane zostały w informacji prasowej przesłanej przez platformę.

Jak czytamy, pasażerowie będą mogli skorzystać z 30 minut darmowego przeglądania TikToka, a do skorzystania z tej przyjemności nie będą musieli mieć aplikacji zainstalowanej na własnym telefonie – linie lotnicze umożliwią im bezpłatne pobranie jej na smartfona w ramach pokładowej sieci.

Jak skłonić pasażerów do powrotu w przestworza?

Serwis The Verge ocenia, że oferta TikToka ma związek z trudnościami, jakie linie lotnicze przeżywają ze względu na osłabienie pasażerskiego ruchu powietrznego wywołanego pandemią koronawirusa.

American Airlines to niejedyna linia, która próbuje skusić pasażerów technologią i rozrywką na pokładzie – linie United pozwalają swoim podróżnym na zamawianie przekąsek na pokład jeszcze przed startem, a także umożliwiły łączność Bluetooth na pokładzie, pozwalając na korzystanie ze słuchawek bezprzewodowych przy oglądaniu filmów w samolotowym systemie rozrywki.

American Airlines już wcześniej zdecydowało się na współpracę z Big Tech przy zapewnianiu pasażerom zajęć podczas lotu – na pokładach tych linii za darmo dostępny jest Facebook Messenger działający w oparciu o sieć pokładową.

Same linie lotnicze informują, że TikTok na pokładzie to obecnie jedynie program pilotażowy, a o jego długości zadecyduje zainteresowanie pasażerów takim typem rozrywki. American Airlines informują, że na TikToku pasażerowie znajdą wiele treści, w tym „inspiracje podróżnicze” czy „porady na temat kariery”.

Od zakazu do promocji TikToka

TikTok to aplikacja, która jeszcze rok temu w USA mogła zostać zakazana na terenie całego kraju – były prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump nakazał w swoim rozporządzeniu wykonawczym sprzedaż chińskiego TikToka w ręce amerykańskiego podmiotu, ze względu na obawy dotyczące wykorzystania danych ponad 100 mln Amerykanów korzystających z programu do celów szpiegowskich przez ChRL.

Ostatecznie TikTok nie został sprzedany, prezydentura Trumpa dobiegła końca, a rozporządzenie wykonawcze zostało unieważnione przez jego następcę – Joe Bidena, który zastąpił je własnym, nakazującym szerokie i pogłębione audytowanie aplikacji pod kątem bezpieczeństwa.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

image
Fot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama