Armia i Służby
Wiemy, jak wygląda nowe logo Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości
Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości ogłosiło na początku lipca b.r. konkurs na logo nowo powstałej jednostki. Laureatem został komisarz Mariusz Dubielecki z CBŚP. W końcu publicznie zaprezentowano projekt.
Jak informowaliśmy na łamach CyberDefence24.pl, swoje prace zgłosiło 53 funkcjonariuszy i pracowników cywilnych Policji, którzy w sumie złożyli 69 projektów. Spośród nich wyłoniono zwycięzcę.
Nowe logo wygląda tak:
Komisja konkursowa swój wybór uzasadniła słowami: "Praca komisarza Dubieleckiego posiada walory artystyczne i estetyczne. Elementy zaprojektowanego logo nawiązują do polskiej Policji i systemów informatycznych. Użyte schematy płytek układów scalonych i kod binarny, który jest tłem loga, wskazują na charakter realizowanych przez funkcjonariuszy CBZC zadań. Głównym elementem logotypu jest kontur Polski, pokryty symboliczną siecią połączeń teleinformatycznych z centralnie umieszczonym skrótem naszego biura – CBZC, jako jednostki Policji zwalczającej cyberprzestępczość" - czytamy w komunikacie Policji.
Nowe logo ma znaleźć się w różnego rodzaju materiałach promocyjnych oraz w oficjalnej dokumentacji.
Czytaj też
Zadania CBZC
Do zadań Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości będzie należało m.in. zwalczanie przestępstw związanych z kradzieżą tożsamości w sieci oraz walka z oszustwami w sieci.
Formacja ma także umożliwić policji realizację w pełnym zakresie czynności operacyjno-rozpoznawczych, m.in. w sprawach takich przestępstw, jak nawiązywanie kontaktów z małoletnim poprzez internet w celach pedofilskich, publiczne propagowanie pedofilii, celowe powiadomienia o nieistniejącym zagrożeniu, tzw. fałszywe alarmy, niszczenie danych informatycznych i zakłócanie ich przetwarzania, zakłócanie funkcjonowania systemów teleinformatycznych, oszustwo komputerowe.
Czytaj też
/NB
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany