Reklama

Armia i Służby

SMS-y pomogą policji w poszukiwaniu osób zaginionych

Fot. StockSnap/Pixabay
Fot. StockSnap/Pixabay

Australijska policja będzie używała innowacyjnych narzędzi do wysyłania SMS-ów na bazie geolokalizacji w celu zwiększenia skuteczności akcji w związku z osobami zaginionymi. Obywatele z określonego regionu otrzymają specjalną wiadomość z krótkim opisem poszukiwanych oraz instrukcją postępowania w przypadku posiadania informacji istotnych dla prowadzonej operacji. W ten sposób funkcjonariusze będą mogli udzielić pomocy potrzebującym niemal natychmiast – wskazał David Elliott, minister policji i służb ratunkowych Australii.

Policja w australijskim stanie Nowa Południowa Walia (NPW) zacznie wykorzystywać system bazujący na geolokalizacyjnym kierowaniu wiadomości SMS, aby pomóc funkcjonariuszom w poszukiwaniu osób zaginionych, w tym przede wszystkim osób z tzw. wysokiej grupy ryzyka (np. chorujących na demencję, depresję lub zaburzenia psychiczne). O planach poinformowano w specjalnym komunikacie.

Dyrektor Stanowego Dowództwa ds. Przestępczości  Darren Bennett podkreślił, że innowacyjne narzędzie wykorzystujące geolokalizację jest nieocenione, aby pomóc policji w poszukiwaniu osób zaginionych, zwłaszcza gdy istnieją poważne obawy o ich bezpieczeństwo.

Mamy teraz możliwość korzystania z tego systemu, gdy zaistnieje taka potrzeba, dlatego też chcemy, aby społeczeństwo było świadome jego wykorzystania i funkcji, na wypadek otrzymania charakterystycznego SMS-a w przyszłości.

Darren Bennett, Dyrektor Stanowego Dowództwa ds. Przestępczości  w Nowej Południowej Walii

Działanie systemu polega przede wszystkim na wysyłaniu krótkich wiadomości na wszystkie urządzenia mobilne znajdujące się w określonym obszarze, gdzie służby szacują, iż może znajdować się osoba zaginiona. W treści może znajdować się jej opis, a także szczegóły dotyczące sposobu zgłoszenia istotnych informacji.

Jak zaznaczył Darren Bennett, podobne rozwiązanie jest obecnie używane w Australii do wysyłania alertów związanych z wystąpieniem prawdopodobnych zdarzeń kryzysowych, takich jak powodzie, pożary lub innych ekstremalnych zjawisk pogodowych.

Mamy nadzieję, że dzięki wprowadzeniu nowego narzędzia do geograficznego kierowania wiadomości będziemy w stanie jeszcze skuteczniej prowadzić poszukiwania.

Darren Bennett, Dyrektor Stanowego Dowództwa ds. Przestępczości  w Nowej Południowej Walii

Z kolei Glen Browne, Koordynator Rejestru Osób Zaginionych z tego samego stanu, zaapelował, aby korzystanie z innowacyjnego narzędzia miało miejsce „tylko w sytuacjach wysokiego ryzyka”, zgodnie z obowiązującymi procedurami. Tymi słowami odniósł się do zaginięć m.in. osób cierpiących na demencję lub mają inne zaburzenia psychiczne, niepełnosprawnych dzieci oraz niepełnoletnich, o których ślad zaginął w „wielkich tłumach”. „W każdej z tych sytuacji istnieją poważne obawy o bezpieczeństwo takiej osoby, jeśli nie zostanie ona szybko zlokalizowana - co sprawia, że ​​narzędzie SMS jest nieocenione dla ratowników” – podkreślił Glen Browne.

Australijski minister policji i służb ratunkowych David Elliott jednoznacznie stwierdził, że w przypadku zaginięcia nie ma czasu do stracenia, dlatego należy działać natychmiastowo. Jak zapewnił, policja zawsze działa tak szybko, jak to możliwe, a innowacyjny system kierowania wiadomości SMS sprawi, że funkcjonariusze będą mogli udzielić pomocy potrzebującym niemal natychmiast.

Jeśli otrzymasz taką wiadomość, prosimy, abyś miał oczy szeroko otwarte i pomógł policji w odszukaniu zaginionej osoby.

David Elliott, minister policji i służb ratunkowych Australii

Narzędzie zostanie wdrożone przez dostawców telekomunikacyjnych – Telstra, Optus i TPG – przy wykorzystaniu istniejących ram w obszarze narzędzi alarmowych. „Cieszymy się, że możemy pomóc Rejestrowi Osób Zaginionych Policji NSW w powiadamianiu społeczeństwa o przypadkach zaginięcia i mamy nadzieję, że wesprze to ratowników w ich działaniu” – podkreślił John Ieraci, dyrektor ds. obsługi klienta w Telstra Enterprise.

image

 

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama