Reklama

Armia i Służby

Kompetencje cyfrowe priorytetem dla sił zbrojnych

Rafał Rumian, architekt rozwiązań cyfrowych dla sektora wojskowego Microsoft, w rozmowie z dr Jackiem Raubo z Grupy Defence24 opowiada o kompetencjach cyfrowych, koniecznych do pracy z technologiami wojskowymi. Jakie umiejętności są kluczowe? Jak firmy komercyjne współpracują z wojskiem?

Firmy takie, jak Microsoft współpracują z wojskiem w dostarczaniu kluczowych technologii, ale także często rywalizują o kadry, ponieważ eksperci w branży cyberbezpieczeństwa, posiadający wiedzę na temat technologii wojskowych, są na rynku wciąż bardzo pożądani.

„To nie może być współpraca jednostronna. Jeżeli ktoś nie poświęci temu czasu, energii, to efekty będą mniejsze. W miejsach, w których współpraca wpisana jest w strategię, jest wykorzystywana do tego, by podnosić kompetencje w organizacji, to zarówno po stronie armii, jak i po stronie firm komercyjnych widzimy wpływ na kompetencje pracowników" - wskazuje Rafał Rumian, architekt rozwiązań cyfrowych dla sektora wojskowego Microsoft .

Zdaniem eksperta rywalizacja o pracownika „jest bezwzględna", a walka o ludzi widoczna jest nawet w armii.

YouTube cover video

Czytaj też

Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama

Komentarze (1)

  1. Antonioo

    Wojsko i kompetencje cyfrowe to przeciwieństwa. Jak w wojsku mogą pracować zdolni programiści? Wojsko nie jest środowiskiem dla pracy programistów, ponadto nie jest to środowisko w którym kompetencje cyfrowe moga być właściwie wykorzystane. Do właściwego wykorzystania kompetencji cyfrowych wymagana jest duża swoboda działania, rozumienie tego co jest potrzebne do skutecznego działania. Tu rozkazy nie pomogą, nawet od generałów, tu potrzeba zdolnych, zmotywowanych z jasno zdefiniowanym celem ale także z dużą swobodą działania.

Reklama