Reklama

Technologie

Sztuczna inteligencja a otwarte dane. Potrzeba budowania świadomości

Autor. Mikhail Fesenko / Unsplash

Wpływ otwartych danych (nieposiadających charakteru osobowego) na sztuczną inteligencję będzie generował nowe wyzwania, a także stwarzał szanse na usprawnienie prac wielu przedsiębiorców.

Reklama

Na stronie gov.pl opublikowano raport "Otwarte dane i sztuczna inteligencja". Rola tego typu danych w dalszym rozwoju sztucznej inteligencji stała się motywem przewodnim dokumentu, który skupia się na wykorzystaniu danych w przedsiębiorstwach. Jak pokazuje jeden z wykresów załączonych do raportu, od kilku lat możemy zaobserwować znaczący wzrost liczby publikacji na ten temat.

Reklama
Autor. gov.pl
Reklama

Baza publikacji została też poddana analizie, która polegała na wykorzystaniu technik bibliometrycznych. Poniżej przedstawiona jest analiza frekwencyjności słów kluczowych, które zostały zaprezentowane za pomocą "chmury słów".

Autor. gov.pl

Wnioski

We wnioskach z raportu możemy przeczytać m.in. o potrzebie zintensyfikowania działań z zakresu budowania świadomości i wiedzy na temat danych oraz zasad ich współdzielenia.

Podkreśla się także potrzebę szczególnego uwzględnienia głosu przedsiębiorców w debacie na ten temat. Jak wskazano, musi dojść do wzrostu efektywności wykorzystania danych oraz do zacieśniania współpracy pomiędzy biznesem oraz światem naukowo-badawczym w pracach nad rozwojem AI.

Autor. gov.pl

Czytaj też

Przeszło 40-stronnicowy raport przygotowany przez Podgrupę ds. Badań, Innowacyjności i Wdrożeń Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji we współpracy z Centrum Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz Deviniti w całości dostępny jest na stronie Otwarte dane a sztuczna inteligencja - raport z badań wstępnych - Portal sztucznej inteligencji - Portal Gov.pl (www.gov.pl))

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama