Technologie
Starbucks chce stworzyć „globalną społeczność cyfrową”. Postawi na NFT
Sieć popularnych kawiarni Starbucks zapowiada, że będzie stawiała na stworzenie „globalnej społeczności cyfrowej”. Program ma opierać się także na zakupach cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich sygnowanych nazwą firmy.
Dyrektor generalny Starbucks Howard Schultz, wraz z wiceprezesem wykonawczym i dyrektorem ds. marketingu Bradym Brewerem, w czasie prezentacji wyników finansowych za drugi kwartał 2022 roku przedstawili nowe koncepcje rozwoju, opierające się na modelu własności i członkostwa oraz nowe, cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie od Starbucksa.
Czytaj też
Brewer powiedział: „Wyobraź sobie, że kupujesz nowy cyfrowy przedmiot kolekcjonerski od Starbucks, gdzie ten produkt służy również jako przepustka dostępu do globalnej społeczności Starbucks, oferującej angażujące treści i współpracę skupioną wokół kawy” – cytuje go The Verge.
W poście na firmowym blogu można przeczytać, że firma kawowa planuje stworzyć serię markowych NFT, których posiadanie jest równoznaczne z członkostwem w społeczności Starbucksa i umożliwia dostęp do „ekskluzywnych doświadczeń i korzyści”.
Niewymienialne tokeny
Przy tworzeniu kolekcji mają pracować „światowej klasy innowatorzy” i „podobnie myślące marki”.
Jakie korzyści mają wynikać z posiadania tokenów NFT (non-fungable tokens – niewymienialne tokeny – red.). Na razie nie wiadomo.
Sieć będzie czekało najpierw sporo wyzwań, takich jak zabezpieczenie portfeli kryptowalutowych dla 26,7 mln członków programu Rewards czy zabezpieczenie kont przed atakami phishingowymi.
Czytaj też
/NB
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.