Reklama

Technologie

Microsoft zmniejsza tempo zatrudnienia. Powodem obawy branży tech o kryzys

Autor. Matthew Manuel/ Unsplash/ Domena publiczna

Gigant Microsoft ogłosił, że zmniejszy tempo zatrudniania nowych pracowników, ponieważ bierze pod uwagę „obecne warunki ekonomiczne”. To jedna z wielu firm technologicznych, która podejmuje podobną decyzję, szykując się na kryzys.

Reklama

Microsoft ma nadal zwiększać zatrudnienie w przyszłym roku, ale – jak podała firma – szczególnie skoncentruje się na analizie tego, do jakich działów trafiają nowe osoby. Zmniejszy też tempo zatrudniania nowych osób.

Reklama

„Gdy Microsoft przygotowuje się do nowego roku podatkowego, upewnia się, że odpowiednie zasoby są dostosowane do sytuacji” – przekazał rzecznik Microsoftu serwisowi CNBC.

Na początku lipca br. Microsoft ograniczył niewielki procent pracowników w swoich strukturach.

Reklama

Czytaj też

Idzie kryzys?

Inne Big Techy także zapowiadały już, że albo zmniejszą tempo zatrudnienia, albo będą zwalniały, albo zamrożą rekrutacje. Przykładowo Alphabet (Google), Meta i Apple deklarowały spowolnienie tempa zatrudniania pracowników.

Powód takich decyzji jest dość oczywisty: inflacja na najwyższym poziomie od czterech dekad w USA i obawy o recesję, którą widać już na horyzoncie sprawiają, że firmy – nawet technologiczne, które wydawać by się mogło, że kryzysy im niestraszne – podchodzą do biznesu ostrożniej.

Ograniczenie działalności w Rosji

Na początku czerwca br. informowaliśmy, że Microsoft ogłosił, iż znacząco ograniczy działalność w Rosji , co ma związek z trwającą wojną w Ukrainie, wywołaną przez wojska Putina.

„W wyniku zmian perspektyw gospodarczych i wpływu na naszą działalność w Rosji podjęliśmy decyzję o znacznym ograniczeniu aktywności w tym kraju” – ogłaszał koncern.

/NB

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze