Technologie

Kompetencje cyfrowe "Pokolenia Zet"? Nie jest najlepiej

Fot. Fox/Pexels

Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że młodsze pokolenia powinny mieć najmniejszy problem z obsługą nowych technologii w pracy. Rzeczywistość pokazuje, że niekoniecznie musi tak być.

Im młodsze pokolenie, tym większe szanse na to, że będzie ono posiadać większe kompetencje cyfrowe, niż pokolenia starszych pracowników. Tak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Badania pokazują, że tak jednak wcale nie jest.

Według informacji przekazanych przez portal „Work Life" tzw. Pokolenie „Zet", czyli osoby wchodzące na rynek pracy (urodzone w latach 1995-2012), od najmłodszych lat otoczone i wychowywane w świecie cyfrowym, niekoniecznie muszą być najlepsze w radzeniu sobie z nowymi technologiami w miejscu pracy.

Okazuje się bowiem, że dorastanie w erze mediów społecznościowych nie jest równoznaczne z posiadaniem odpowiednich kompetencji zawodowych.

Czytaj też

Pandemia a cyfryzacja pokoleń

W tym aspekcie bardzo ciekawie przedstawiają się także wyniki badań przeprowadzonych przez HP: "Hybrid Work : Are we there yet?" Wynika z nich, że młode pokolenie wchodzące na rynek pracy czuje na sobie większą presję, związaną z koniecznością posiadania wysokich umiejętności technologicznych/cyfrowych.

Na dodatek, jeśli zaczynali swoją pierwszą pracę w zawodzie chwilę po pandemii, to okazuje się, że ich pewność siebie i pewność dotycząca ich kompetencji była jeszcze mniejsza.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]

/MG

Komentarze

    Czytaj także