Reklama

Technologie

Kolejna znana osoba ofiarą deepfake’a. Problem narasta

Autor. Markus Spiske/Unsplash

Robert Lewandowski, Aleksander Kwaśniewski, a teraz redaktor Elżbieta Jaworowicz. Grono popularnych Polaków, których wizerunek został wykorzystany przez internetowych oszustów za pomocą technologii deepfake rośnie.

Reklama

Prowadząca „Sprawę dla reportera” Elżbieta Jaworowicz pod koniec programu wyemitowanego 2 listopada br. poinformowała opinię publiczną o krążącym w sieci filmie, w których rzekomo namawia widzów do dokonywania wpłat na określony rachunek bankowy. „Oświadczam, że nie biorę udziału w żadnych reklamach (…) - powiedziała redaktor Jaworowicz.

Reklama
Fragment programu "Sprawa dla reportera" z 2 listopada 2023 roku
Fragment programu "Sprawa dla reportera" z 2 listopada 2023 roku
Autor. VOD TVP
Reklama
Fragment "Sprawy dla reportera" z 2 listopada 2023 r.
Fragment "Sprawy dla reportera" z 2 listopada 2023 r.
Autor. VOD TVP

Mamy tu do czynienia z deepfake’em - niestety coraz doskonalszym. Problem w tym, że o ile jeszcze na początku istnienia tej technologii, tego typu filmy mozna było bardzo łatwo rozpoznać, o tyle postęp AI sprawia, że z każdym kolejnym miesiącem potrzeba coraz bardziej wprawnego oka, aby nie dać się nabrać na takie „produkcje”.

Czytaj też

Czy możemy się ochronić?

O technologii deepfake i o tym, jakie konsekwencje może ona przynieść informujemy na łamach CyberDefence24 od dłuższego czasu. W materiałach omawiamy, jak skutecznie rozpoznawać zdjęcie/ obraz / dźwięk wygenerowany przez sztuczną inteligencję.

Jedną z zasad, którą powinniśmy zapamiętać przy analizowaniu filmów, które budzą nasze wątpliwości jest zwracanie uwagi na punktowe rozmycia na krawędziach twarzy. Po więcej porad odsyłamy do naszego tekstu, w którym ekspert Demagoga, Adam Majchrzak przedstawiał szczegóły skutecznego rozpoznawania deepfake.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:*[email protected].*

Reklama

Komentarze

    Reklama