Stworzenie Chatu GPT stawia wiele pytań dotyczących tego, w którym kierunku będzie rozwijać się sztuczna inteligencja. Powstaje również pytanie dotyczące tego, jak funkcjonowanie takiego narzędzia wpłynie na zmiany w samym internecie.
Czy powstanie „zaawansowanej wyszukiwarki internetowej" stanowi realne zagrożenie dla bardziej „tradycyjnych" wyszukiwarek, takich jak przede wszystkim Google? Takie obawy przedstawia „The New York Times" .
Zdaniem dziennikarzy tego tytułu, udzielanie bardziej klarownych, spersonalizowanych odpowiedzi, pozbawionych linków i odniesień do innych stron, może decydować o tym, że Google będzie tracić użytkowników na rzecz wyszukiwarki AI. Czy tak rzeczywiście się stanie?
Czytaj też
Przed Google pojawia się jeden z poważniejszych sprawdzianów na przestrzeni ostatnich lat. Nawet jeśli zagrożeniem dla amerykańskiego Big Techu nie będzie Chat GPT, to rozwój AI będzie wymuszał zmiany, które Google musi uwzględnić. Problem w tym, że zastąpienie dotychczasowego wyszukiwania online przez nową technologię wyszukiwania, obecnie nie jest „na rękę" właścicielom Google. Wynika to z tego, że nie nadaje się ona do dostarczania reklam cyfrowych, a to przychody z reklam właśnie, stanowią zdecydowaną większość wpływów firmy.
Czy rozwój sztucznej inteligencji zaburzy istniejący dotychczas status quo? Bardzo możliwe. Na pewno nie jest to ostatnie słowo AI i firmy z grupy Big Tech mają tego coraz większą świadomość.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].