Technologie
Aplikacja „Russia Today” usunięta z Google Play na Ukrainie, wciąż dostępna w App Store
Aplikacja propagandowego medium „Russia Today” została usunięta ze sklepu Google Play na Ukrainie na żądanie rządu w Kijowie. Natomiast wciąż pozostaje dostępna w App Store.
Serwis NetBlocks potwierdził na podstawie danych analitycznych aplikacji, że apka należącej do rosyjskiego rządu „Russia Today” została usunięta ze sklepu Google Play na Ukrainie, o co miał wnioskować rząd w Kijowie. Nadal jednak ma być dostępna w App Store.
Google w sobotę zablokowało RT i innym prorosyjskim kanałom, możliwość otrzymywania pieniędzy za reklamy w witrynach oraz aplikacjach giganta, a także czerpania zysków z wyświetlania reklam podczas emisji wideo na YouTube.
Z kolei Meta (Facebook) zdecydowała, że nie będzie możliwości umieszczania reklam przez rosyjskich nadawców państwowych w ich postach na łamach platformy. Dodatkowo tego typu treści mają być specjalnie oznaczone, aby użytkownicy byli świadomi od jakiego nadawcy pochodzą.
Czytaj też
Ograniczenia w dostępie do Twittera
W sobotę rano NetBlocks potwierdził, że w Rosji ograniczono dostęp do Twittera. Obejście ograniczeń jest możliwe za pomocą usługi VPN, która może pomóc użytkownikom w pokonaniu stosowanych mechanizmów cenzury w sieci.
Czytaj też
Ograniczenia reklam na Facebooku
W piątek rosyjski regulator Roskomnadzor wydał oświadczenie w sprawie ograniczenia reklamy rosyjskich serwisów informacyjnych na Facebooku, stwierdzając, że na popularny portal społecznościowy - w odpowiedzi na tę sytuację - zostaną nałożone ograniczenia.
Przypomnijmy, że Grupa Anonymous - po wypowiedzeniu cyberwojny Rosji 24 lutego br. - m.in. sparaliżowała stronę internetową kontrolowanego przez państwo serwisu informacyjnego „Russia Today”. O ich działaniach infromujemy na bieżąco na naszych łamach.
/NB
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.