Strefa Samsung
Samsung wśród najlepszych globalnych marek. Czwarty rok z rzędu
Firma Samsung została czwarty rok z rzędu uznana przez Interbrand (globalną firmę konsultingową) za jedną z „5 najlepszych globalnych marek”. Osiągnęła wartość rzędu 91 mld dolarów. Szczególnym uznaniem cieszy się promowanie spójnej strategii, która skupia się na doświadczeniu klientów oraz stawianie na przyszłe technologie, takie jak 6G i sztuczna inteligencja.
Artykuł sponsorowany
Wartość marki Samsung wyniosła 91,4 mld dolarów i wzrosła w skali roku o 4 proc. W rankingu Interbrand na wycenę miały wpłynąć takie czynniki jak: konsekwentne udoskonalanie doświadczeń użytkownika w oparciu o strategię „One Samsung”; wyższy poziom łączności i ulepszone wrażenia podczas grania (rozbudowane portfolio produktów i SmartThings); rola firmy jako lidera w innowacyjnych technologiach przyszłości (6G, sztuczna inteligencja, rozszerzona rzeczywistość czy wirtualna rzeczywistość); spójne działania na rzecz umacniania przywództwa ESG i ekologiczne inicjatywy.
YH Lee, prezes globalnego biura marketingu w Samsung Electronics, zaznacza: „Zawsze będziemy dążyć do bycia marką, która jest uwielbiana przez naszych klientów za bycie liderem innowacyjnych technologii, dostarczanie znaczących doznań i kontynuację działań na rzecz zrównoważonego rozwoju”.
Czytaj też
Produkty, które zasługują na uznanie
Poza wskazanymi wyżej czynnikami, na ogólną ocenę marki i oszacowanie jej wartości miały wpłynąć również sukcesy produktowe w takich kategoriach jak: mobilność; sieci; wyświetlacze; półprzewodniki i urządzenia gospodarstwa domowego.
Przykładowo w kategorii „mobilność” uznaniem cieszy się innowacyjny aparat fotograficzny w smartfonach z serii Galaxy S23, bazujący na insightach konsumenckich; w kategorii „wyświetlacze”: umacnianie pozycji w branży gamingowej poprzez innowacyjne produkty takie jak Odyssey Ark, Samsung Gaming Hub, a także partnerstwa z wiodącymi na świecie gamingowymi serwisami streamingowymi.
Czytaj też
W kategorii „urządzenia gospodarstwa domowego”: utrzymanie pozycji światowego lidera w głównych kategoriach urządzeń gospodarstwa domowego, takich jak lodówki i pralki; sieci: wechnologiczne przywództwo i pionierskie innowacje w zakresie 5G, na przykład zwirtualizowana sieć dostępu radiowego (vRAN) 5G oraz otwarta sieć RAN; a w „półprzewodniki”: dostarczanie pierwszych w branży innowacji, takich jak 12-nm pamięć DDR5 DRAM, a także umocnienie pozycji lidera na rynku.
Na wycenę wartości marki przez Interbrand ma wpływać m.in. analiza wyników finansowych firmy, wpływ marki na decyzje zakupowe klientów i jej konkurencyjność.