Reklama

Przydatne funkcje na wypadek kradzieży. Jak odnaleźć telefon?

Samsung Galaxy Z Flip7
Samsung Galaxy Z Flip7
Autor. Samsung

Samsung opracował nowe funkcje antykradzieżowe, które znajdziemy w modelach Galaxy. Firma opublikowała również cenne wskazówki, jak zachować się w przypadku zgubienia lub kradzieży naszego urządzenia. Warto się z nimi zapoznać.

Materiał sponsorowany

Urządzenia mobilne stały się częścią naszego życia. W kieszeni, torebce czy plecaku, towarzyszą nam niemal na każdym kroku. Gdy stracimy je z pola widzenia, pojawia się stres i nieprzyjemne uczucie nagłego napływu „gorąca”. Pojawiają się uzasadnione obawy: „Co teraz? Co z moimi danymi, aplikacjami, usługami?”. A pamiętajmy, że smartfony to obecnie nie tylko telefony, ale też centrum zarządzania naszą codziennością: od płatności mobilnych i bankowości, przez źródło wiedzy o świecie, po rozrywkę.

Jak wskazuje Samsungstale rośnie liczba kradzieży urządzeń mobilnych w skali globalnej. Mając na uwadze ten niepokojący trend, producent zachęca do aktywowania najnowszych funkcji ochronnych w modelach Galaxy. Firma w ostatnim czasie wypuściła interfejs One UI 7 z aktualizacjami zabezpieczeń

Chcemy jeszcze lepiej chronić użytkowników. Dodatkowe mechanizmy mają być gwarancją, że nasza prywatność nie ucierpi, nawet w przypadku zgubienia czy kradzieży urządzenia” – wskazuje na łamach naszego portalu Tomasz Chomicki, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Samsung Electronics.

Czytaj też

Reklama

Ochrona Przeciwkradzieżowa w Galaxy

Samsung zastosował standardowe zabezpieczenia dla Androida oraz wprowadził nowości. Jedną z głównych opcji jest Ochrona Przeciwkradzieżowa (Theft Protection), czyli pakiet funkcji stworzonych z myślą o ochronie danych osobowych. Mowa o:

  • Blokadzie po Wykryciu Kradzieży (Theft Detection Lock): funkcja wykorzystuje uczenie maszynowe do wykrywania ruchów związanych z kradzieżą, takich jak wyrwanie, i natychmiast blokuje ekran, by uniemożliwić nieautoryzowany dostęp. 
  • Blokadzie po Utracie Internetu (Offline Device Lock): ekran zostanie automatycznie zablokowany, gdy smartfon pozostawał odłączony od sieci przez dłuższy czas. 
  • Zdalnej Blokadzie (Remote Lock): jeśli urządzenie zostało już skradzione, użytkownik może je zdalnie zablokować, wysyłając do niego swój numer i szybkie potwierdzenie operacji. Funkcja pozwala też odzyskać kontrolę nad kontem i sprawdzić dodatkowe możliwości odzyskania smartfonu.

Czytaj też

Reklama

Dwie cenne funkcje

Nowością w One UI 7 jest Weryfikacja Tożsamości (Identity Check). Oferuje dwie opcje:

  • Safe Places - gwarantuje bezpieczeństwo kluczowych, wrażliwych ustawień, nawet gdy kod PIN został ujawniony, wszystko za sprawą uwierzytelniania biometrycznego. 
  • Security Delay – pozwala na uruchomienie godzinnego okresu oczekiwania, gdy ktoś stara się zresetować dane biometryczne. Jak wskazuje Samsung, to newralgiczny moment na zablokowanie skradzionego smartfonu z innego, skomunikowanego z nim urządzenia (np. tabletu czy komputera).

Czytaj też

Reklama

Najnowsze funkcje w modelach Galaxy

Warto podkreślić, że najnowsze funkcje antykradzieżowe będą dostępne na takich modelach jak: Galaxy S24, Z Fold6, Z Flip6, Z Fold5, Z Flip 5, S23 i S22. Z czasem mają pojawić się na kolejnych urządzeniach. 

Zgubiony lub skradziony telefon – co robić?

Samsung udostępnił przydatny poradnik, który pomoże Wam zadbać o bezpieczeństwo i prywatność w momencie, gdy zgubicie telefon lub ktoś go ukradnie. Warto zapoznać się z krótkimi wskazówkami, które mogą okazać się niezwykle cenne. 

Jak zdalnie zablokować urządzenie?

  1. Zaloguj się w usłudze Samsung Find z Konta Samsung.
  2. Wybierz swój smartfon po lewej stronie, a następnie wybierz Tryb po Utracie (Lost Mode) w sekcji szczegółów urządzenia. 
  3. Utwórz kod PIN, by odblokować smartfon, jeśli został odzyskany, i wprowadź go dwukrotnie, by potwierdzić. 
  4. Będziesz mieć możliwość dodania kontaktu alarmowego i niestandardowej wiadomości, która będzie wyświetlana na zablokowanym ekranie. (Zaleca się pominięcie tego kroku, by uniknąć udostępniania swoich danych kontaktowych.) 
  5. Wybierz przycisk Zablokuj (Lock) i zweryfikuj swoje Konto Samsung, by aktywować Tryb po Utracie (Lost Mode). 
  6. Jeśli urządzenie zostanie odzyskane, możesz je odblokować kodem PIN utworzonym podczas ustawiania Trybu po Utracie.
Reklama

Zdalne usuwanie danych

  1. Wejdź na stronę usługi Samsung Find
  2. Wybierz smartfon, który chcesz usunąć i wybierz opcję Wykasuj Dane (Erase Data). 
  3. Zweryfikuj swoje dane logowania na Koncie Samsung. 
  4. Przejrzyj wyświetlane informacje i dotknij przycisk Skasuj (Erase), by potwierdzić.

Wszystkie dane, w tym informacje z Samsung Pay, zostaną trwale usunięte ze smartfonu i nie będzie można ich odzyskać. Spowoduje to również zresetowanie smartfonu, co oznacza, że nie będzie można go zlokalizować i kontrolować za pomocą usługi Samsung Find. 

Pamiętaj, by regularnie tworzyć kopie zapasowe danych w chmurze, co umożliwi przywrócenie ich w nowym urządzeniu.

Reklama

Zdalna zmiana hasła krok po kroku

  • Zaleca się zmianę haseł do kont Samsung i Google (lub dowolnych kont powiązanych z urządzeniem) po zalogowaniu się na odpowiednich stronach internetowych.
  • Po zmianie z konta zostaną wylogowane wszystkie powiązane z nim urządzenia oprócz tego, z którego aktualnie korzystasz. 
  • Zapobiega to nieautoryzowanemu dostępowi do funkcji powiązanych z kontem i chroni Twoje dane osobowe.
Reklama

Śledź swoje urządzenie

  1. Wejdź na stronę usługi Samsung Find.
  2. Zaloguj się na Koncie Samsung powiązanym z Twoim urządzeniem (lub z kontem opiekuna). 
  3. Jeśli z Twoim kontem powiązanych jest wiele urządzeń, wszystkie zostaną wyświetlone – wybierz to, które chcesz odnaleźć. 
  4. Zobaczysz jego aktualną lub ostatnią znaną lokalizację.

Ważne, aby telefon był włączony i połączony z Wi-Fi lub GSM. Wówczas jego lokalizacja pojawi się na mapie. 

Reklama

Inne zdalne możliwości

  • Dzwonek (Ring): aktywowanie tej opcji sprawi, że telefon będzie „dzwonił" nawet jeśli został wyciszony lub ustawiony na samą wibrację. 
  • Wydłużenie czasu pracy baterii (Extend battery life): opcja oszczędzania energii, by urządzenie pozostało włączone dłużej, co zwiększy szanse na jego odzyskanie. 
  • Śledzenie lokalizacji (Track location): funkcja monitorowania lokalizacji urządzenia w czasie rzeczywistym z aktualizacją co 15 minut do czasu wyłączenia śledzenia.

Czytaj też

Reklama

Nie tylko smartfony – jak odnaleźć inne urządzenia Galaxy?

Odnajdywanie smartfonu za pomocą zegarka Galaxy (WearOS 5 lub nowszy)

  1. Przesuń palcem w dół od góry zegarka Galaxy Watch, by otworzyć pozycję menu Szybkie Ustawienia (Quick Settings). 
  2. Dotknij ikonę Znajdź Mój Smartfon (Find My Phone). 
  3. Dotknij przycisk Start, by rozpocząć wyszukiwanie – telefon zacznie „dzwonić". 
  4. Po znalezieniu dotknij przycisk Stop na zegarku lub ikonę X na smartfonie. 

Odnajdywanie zegarka Galaxy Watch

  1. Otwórz aplikację Galaxy Wearable w smartfonie. 
  2. Dotknij przycisk Znajdź Mój Zegarek (Find My Watch) lub Znajdź Moją Opaskę / Gadżet (Find My Band / Gear), w zależności od urządzenia). 
  3. W przypadku połączenia przez Bluetooth, dotknij przycisk Start. 
  4. Zegarek zacznie wibrować i odtwarzać dźwięk (w zależności od modelu). 
  5. Po odnalezieniu zegarka dotknij ikonę X na zegarku lub przycisk Stop na smartfonie. 

Odnajdywanie słuchawek Galaxy Buds

  1. Otwórz aplikację Galaxy Wearable w smartfonie lub tablecie. 
  2. Dotknij przycisk Znajdź Moje Słuchawki (Find My Earbuds) 
  3. Dotknij przycisk Start – słuchawki zaczną emitować sygnał dźwiękowy przez trzy minuty, stopniowo zwiększając głośność. 
  4. Po odnalezieniu słuchawek dotknij przycisk Stop. 

Korzystanie z aplikacji Znajdź Moje Urządzenie (Find My Device) firmy Google

  1. Narzędzie Znajdź Moje Urządzenie (Find My Device) firmy Google jest wbudowane w system Android i można je aktywować w usługach Google Play. 
  2. Do korzystania z niego potrzebne jest Konto Google. 
  3. Za pomocą tego narzędzia można ustawić nowe hasło, sprawić, by urządzenie wyemitowało dźwięk lub wyświetliło wiadomość, zablokować i wyczyścić urządzenie i nie tylko. 

Skontaktowanie się z policją i operatorem sieci komórkowej

  1. Po wykonaniu powyższych kroków zgłoś zagubienie lub kradzież urządzenia policji i uzyskaj potwierdzenie zgłoszenia. 
  2. Skontaktuj się z operatorem sieci komórkowej, by zawiesić korzystanie z usług i zapobiec nieautoryzowanemu użyciu smartfonu.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

Reklama
Reklama

WYCIEKI DANYCH z firm. JAK ZAPOBIEGAĆ wynoszeniu danych przez pracowników?

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama