Reklama

Strefa Samsung

Edukacja technologiczna w Polsce. Samsung docenia młodych

Konferencja „New generation for the digital era”, której organizatorem byli Związek Cyfrowa Polska i CEE Digital Coalition
Konferencja „New generation for the digital era”, której organizatorem byli Związek Cyfrowa Polska i CEE Digital Coalition
Autor. materiały prasowe/ cyfrowapolska.org

W polskich szkołach należy rozwijać kompetencje cyfrowe oraz edukować w zakresie technologii, aby młodzi ludzie mogli odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Samsung wie, jak bardzo jest to istotne, dlatego wychodzi z inicjatywą.

Reklama

W konferencji „New generation for the digital era”, której organizatorem byli Związek Cyfrowa Polska i CEE Digital Coalition, wzięło udział blisko 150 osób: przedstawicieli organizacji pozarządowych, administracji, biznesu i edukatorów. Wydarzenie odbyło się 20 września br. w stolicy naszego kraju i poświęcone było edukacji technologicznej młodych ludzi w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Młodzi mają moc

Specjaliści wskazali , że nauka kompetencji cyfrowych w polskich szkołach wymaga gruntownych zmian po to, aby młodzi byli dobrze przygotowani do wejścia na współczesny rynek pracy. Postęp technologiczny i cyfryzacja odmieniają wiele branż w dynamiczny sposób. Dodatkowo pojawiają się nowe wyzwania, którym musimy stawić czoła. Innowacyjne narzędzia dają nam wielkie możliwości, lecz bez posiadania odpowiedniej wiedzy i kompetencji nie jesteśmy w stanie ich w pełni wykorzystać.

„Młode pokolenie staje przed wieloma wyzwaniami społecznymi, klimatycznymi i gospodarczymi. By im sprostać będzie musiało wykorzystać w pełni potencjał dostępnych i nadchodzących technologii cyfrowych. Przede wszystkim musi jednak być przekonane o swojej mocy, by rozwiązywać problemy stojące przed nami oraz odpowiedzialności za swoje społeczności. W rękach obecnych władz, edukatorów i sektora prywatnego jest z kolei wyposażenie młodzieży w niezbędne do tego kompetencje” – podkreślił Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska.

Czytaj też

Budujmy mosty

Należy mieć na uwadze, że edukacja technologiczna to zadanie zarówno dla państwa oraz biznesu, jak i środowiska naukowego. Nauka kompetencji cyfrowych, aby była skuteczna, nie może spoczywać na barkach tylko jednego sektora.

„Musimy budować mosty pomiędzy pokoleniami oraz pomiędzy sektorami. Wartościowa edukacja i budowa nowoczesnych programów nauczania nie jest możliwa bez udziału młodych ludzi i edukatorów. Również administracja publiczna i biznes mają swoje kluczowe role do odegrania w kształtowaniu odpowiedzialnych postaw społecznych i edukacji technologicznej” – ocenił Michał Kanownik.

Czytaj też

Młodzi mają chęci

Samsung postanowił więc wyjść z inicjatywą. Stworzył projekt „Solve For Tomorrow”, którego celem jest promowanie innowacyjnych pomysłów młodzieży.

Podczas wydarzenia Conor Pierce, prezes Samsung Electronics Polska, podkreślił, że wśród młodych widać chęć wpływania na przyszłość i zmiany swoich społeczności na lepsze. W związku z tym firma postanowiła wspierać młodzież w rozwijaniu kompetencji przyszłości i dać im pewność, że faktycznie mają wpływ na rzeczywistość.

Samsung nagradza ambitne i innowacyjne projekty, które stanowią odpowiedź na problemy różnej skali: od lokalnych po globalne.

W trakcie konferencji swoje projekty przedstawiły nagrodzone w poprzednich edycjach zespoły z Polski (I Liceum im. W. Jagiełły w Krasnymstawie) i Rumunii (National College z Radauti). Firma zainaugurowała również nową edycję inicjatywy. Nowe kompetencje i umiejętności

Wyjaśnijmy, że „Solve For Tomorrow” to konkurs, który powstał z myślą o rozwijaniu umiejętności młodych ludzi do pokonywania wyzwań przy równoczesnym promowaniu pozytywnych postaw i budowaniu poczucia, że młodzież może kształtować społeczeństwo. Chodzi o to, aby powstawały innowacyjne rozwiązania, które sprawią, że nasz świat (lokalny, ale i globalny) staną się lepszym miejscem do życia.

Inicjatywa Samsung sprawia, że wśród młodych rodzą się zdolności np. krytycznego i kreatywnego myślenia, współpracy czy komunikacji, które są poszukiwane na rynku pracy. Jak wziąć udział w konkursie? Więcej pod linkiem .

Reklama
Reklama

Komentarze