Reklama

Strefa Samsung

Cyberbezpieczni uczniowie. Zgłoś szkołę i zgarnij nagrody

stacja galaxy
Już dziś zgłoś swoją szkołę do Stacji Galaxy!
Autor. Samsung

Kształtowanie cyberbezpiecznych nawyków wśród dzieci i młodzieży to pierwszy, podstawowy krok do budowy odpornego społeczeństwa. Wpajanie zasad cyfrowej higieny nie musi być wcale problematyczne, a z perspektywy uczniów nudne. 

Materiał sponsorowany

Za nami październik, który został ustanowiony Europejskim Miesiącem Cyberbezpieczeństwa. Choć to w tym okresie sporo miejsca poświęca się tematom ochrony w sieci, musimy pamiętać, że zasady cyberhigieny należy stosować przez cały rok. Tylko tak możemy zadbać o siebie i naszych bliskich w wirtualnym świecie. 

Czytaj też

Październik to dobry moment, by zacząć działać

Nie zmienia to jednak faktu, że październik jest dobrym momentem do większego zaangażowania się na rzecz cyberbezpieczeństwa. Przykładem może być program „Stacja Galaxy, Bezpieczne miejsce w sieci, realizowany przez firmę Samsung. Jego druga edycja wystartowała właśnie w ubiegłym miesiącu. 

Czytaj też

Czas na naukę cyfrowej higieny

Tomasz Chomicki, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Samsung Polska, na łamach naszego portalu wskazuje, że celem programu jest wpajanie dobrych nawyków wśród dzieci, młodzieży, ale i dorosłych. „Zależy nam na kształtowaniu takich postaw, które pozwolą podnosić poziom cyberbezpieczeństwa” – podkreśla przedstawiciel firmy. 

Chodzi o to, aby użytkownicy, również ci najmniejsi, nie tylko znali, ale i stosowali zasady cyberhigieny i byli świadomi zagrożeń czyhających w sieci. 

Czytaj też

Reklama

Przydatne materiały do pracy z dziećmi

Co ważne, program stanowi uzupełnienie treści z zakresu edukacji cyfrowej, które znajdują się w podstawie programowej w szkołach. Firma Samsung chce zadbać o podniesienie wiedzy i umiejętności nauczycieli w obszarach m.in. cyberbezpieczeństwa i higieny cyfrowej, bo dzięki temu będą mogli wpajać dobre nawyki podopiecznym oraz rodzicom. 

„Podstawą »Stacji Galaxy« są wiedza i doświadczenie osób, które znają się na tematyce cyfryzacji i cyberbezpieczeństwa. Istotną rolę odgrywają również nauczyciele i pedagodzy” – zaznacza Tomasz Chomicki, zachęcając do zapoznania się zespecjalnymi materiałami dostępnymi na stronie stacjagalaxy.pl  Znajdziemy tam np. przydatne scenariusze lekcji czy karty dla rodziców do pracy z dzieckiem. 

Dostępna jest również gra Stacja Galaxy na platformie Roblox. Jej twórcy brali pod uwagę opinie i uwagi nauczycieli tak, aby powstał atrakcyjny dla uczniów produkt, który nauczy ich wielu cennych rzeczy. 

Czytaj też

Reklama

Akcja z atrakcyjnymi nagrodami

Samsung zachęca szkoły do zgłaszania się do programu. Placówki, które zrealizują określone zadania mogą wziąć udział w akcji „Aktywna Stacja Galaxy”. Co trzeba zrobić?

„Wystarczy, że zorganizują wspólny warsztat lub spotkanie edukacyjne z udziałem wszystkich trzech grup odbiorców programu: nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców/opiekunów. Spotkanie powinno skupiać się na temacie bezpieczeństwa w sieci i higieny cyfrowej i powinno zostać udokumentowane w formie materiału video trwającego nie więcej niż 3 minuty lub prezentacji multimedialnej zawierającej opis, zdjęcia, ew. linki do materiałów zamieszczonych w sieci” – tłumaczy firma. 

Dla najlepszych szkół przewidziano nagrody. Są to: interaktywny filpchart Samsung Fl!p Pro oraz 15 sztuk tabletów Tab S9 FE. Z kolei wszystkie placówki, biorące udział w programie otrzymają stosowny certyfikat. 

Czytaj też

Reklama

Zarejestruj szkołę już dziś!

Jak podaje Samsung, do pierwszej edycji programu zgłosiło się 289 szkół. To potwierdza, że inicjatywa cieszy się dużym zainteresowaniem placówek edukacyjnych. Jak będzie tym razem? Zgłoszenia można przesyłać do 31 grudnia 2024 r. pod linkiem: REJESTRACJA

Program „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci” został objęty honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji oraz patronatem Biura Rzecznika Praw Dziecka. Partnerami programu są: Cyfrowy Dialog, Wirtualna Polska, Smart Kids Planet i Game Changer.

Czytaj też

Reklama

Komentarze

    Reklama