Biznes i Finanse
Samsung chce kupić Nokię. Miliardy na stole
Samsung prowadzi negocjacje w sprawie wykupu Nokii. W grę wchodzą grube miliardy złotych. Dopięcie transakcji wstrząsnęłoby by istotną branżą.
Produkty Samsung są obecne w naszych domach, miejscach pracy, organizacjach itp. Smartfony, komputery, laptopy to obecnie tylko skromny wycinek działalności firmy. Koreański gigant inwestuje w dalszy rozwój, a teraz ma wykonać odważny ruch na rynku infrastruktury sieciowej.
Czytaj też
Samsung chce być wiodącym graczem
Serwis Telepolis wskazuje, że na ten moment Samsung posiada skromny udział w branży. Mówimy o nieco ponad 6 proc. Firma chce to zmienić, co pokazują decyzje jej władz.
Yahoo Finance pod koniec sierpnia poinformowało o chęci kupna Nokii przez koreańskiego producenta. A przypomnijmy, że obecnie fińskie przedsiębiorstwo w branży ustępuje jedynie chińskiemu Huawei (ponad 31 proc. udziałów) oraz szwedzkiemu Ericssonowi (nieco ponad 24 proc.).
Czytaj też
Miliardy za Nokię. Trwają negocjacje
Potencjalna kwota transakcji? W grę wchodzi nawet 10 mld dol. w przypadku wykupu całej firmy.
Z naszych informacji wynika, że faktycznie negocjacje są w toku. Rozpatrywanych jest kilka scenariuszy: od sprzedaży części udziałów, po calosc. Prowadzone rozmowy oznaczają, że końcówka roku może być bardzo ciekawa z perspektywy branży.
Czytaj też
Koreańczycy w pogoni za Chińczykami
Dla Samsunga mówimy o znaczącej inwestycji, która zmieniłaby układ sił na rynku. Jeśli faktycznie doszłoby do wykupu Nokii przez Koreańczyków, ich pozycja znacząco by wzrosła na rynku infrastruktury sieciowej. Wówczas posiadaliby w sumie 25,6 proc. udziałów (dane za Telepolis), a więc tylko chiński Huawei miałby większą część tortu.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany