AI na co dzień. W centrum technologii musi być człowiek

Autor. Samsung
Rozwój technologii sztucznej inteligencji postępuje dynamicznie, przynosząc coraz więcej przydatnych rozwiązań, z których korzystamy w codziennym życiu. Zyskaliśmy już np. narzędzia wspierające nas w pracy czy prowadzeniu gospodarstwa domowego. Postęp nie może jednak zminimalizować znaczenia elementu ludzkiego technologii. Samsung pokazuje, jak pogodzić te wartości.
Materiał sponsorowany
Coraz więcej w naszym otoczeniu pojawia się inteligentnych urządzeń, które już teraz wykorzystują technologię sztucznej inteligencji. Postęp dokonuje się w niezwykle szybkim tempie, dlatego tak ważne jest, aby w tym wszystkim nie zatracić pierwiastka ludzkiego. Bo przecież innowacje są dla człowieka, a nie człowiek dla innowacji.
„Misją naszych projektantów i inżynierów jest tworzenie nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą podnieść poziom życia użytkowników. W centrum technologii znajduje się człowiek” – podkreśla na naszych łamach Tomasz Chomicki, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Samsung Electronics Polska.
Czytaj też
Globalna marka, wielka odpowiedzialność
Samsung jest jednym z liderów w branży producentów sprzętu elektronicznego. Z jego produktów korzystają miliardy ludzi w różnych częściach świata. Mowa nie tylko o smartfonach, tabletach czy telewizorach, ale również urządzeniach domowych, takich jak np. odkurzacze, pralki, lodówki oraz zmywarki.
„Nasze rozwiązania pomagają efektywniej zarządzać domem. Pozwalają skuteczniej zadbać o czystość, odpowiednie przechowywanie żywności, energooszczędność, a równocześnie zawsze pozostawać w kontakcie z bliskimi” – wskazuje przedstawiciel firmy.
Skala działalności Samsung, liczba urządzeń firmy będąca w użytku z jednej świadczy o uznaniu dla marki, ale z drugiej to ogromna odpowiedzialność, zwłaszcza w erze sztucznej inteligencji i wyzwań dla cyberbezpieczeństwa.
Czytaj też
Nowoczesne i stylowe urządzenia Samsung
Wyróżnikiem produktów firmy jest styl. Projektanci dbają o to, aby urządzenia wyróżniały się wyjątkowym designem, przy zachowaniu funkcjonalności. Pracownicy giganta traktują ten proces jak tworzenie działa sztuki, którego owocem jest sprzęt posiadający w sobie „to coś”.
„Staramy się, aby nasze produkty miały »duszę«. Według filozofii Samsung, technologia musi iść w parze z ludzkim wymiarem, stąd nie tylko odpowiadamy na potrzeby użytkowników, ale chcemy też dostarczać im stylowe urządzenia. Połączenie tych aspektów pozwala budować więź z technologią” – zaznacza Tomasz Chomicki.
Samsung kieruje się „skoncentrowaną na człowieku filozofią projektowania”, której fundamenty stworzono w 1996 r., gdy ogłoszono „Rok Rewolucji Projektowej”. Od tamtej pory aspekt ludzki stał się podstawą procesów w firmie, a my, jako konsumenci, możemy teraz czerpać z tego owoce.
Czytaj też
Relacje z technologią. „Staje się osobista"
Producent stara się patrzeć znacznie szerzej. „Projektujemy i tworzymy nie tyle same produkty, ale ich całe ekosystemy” – mówi w rozmowie z naszym portalem przedstawiciel Samsung.
Choć każde z urządzeń realizuje własne zadania (np. smartwatche monitoruje nasze zdrowie, lodówka odpowiednio chłodzi żywność, a pralka dobiera odpowiedni tryb w celu pozbycia się plam), to potrafią połączyć się ze sobą, tworząc „relacje” w celu ułatwienia życia użytkownikom. Efekt?
Otaczający nas sprzęt pomaga w codziennym życiu oraz rozumie nasze potrzeby, emocje, zachowania i rozpoznaje nawyki. W ten sposób technologia, której używamy staje się niezwykle osobista. Kluczową rolę odgrywa tu sztuczna inteligencja.
Czytaj też
Odpowiedzialna AI dla każdego
„Narzędzia AI projektujemy w taki sposób, aby działały w sposób odpowiedzialny i budziły pozytywne emocje i odczucie u użytkowników” – deklaruje Tomasz Chomicki. Firma chce, aby jej urządzenia przykuwały uwagę, a nie wymagały uwagi.
„Nasze podejście do AI jest bardzo szerokie – od smartfonów, przez telewizory po lodówki. Wyobraźmy sobie tylko telewizor, który wyczuwa nasz nastrój albo lodówkę, która wie, że jesteśmy na diecie. W tych relacjach zawsze na pierwszym miejscu powinien być człowiek” – twierdzi przedstawiciel Samsung.
Dzięki produktom firmy, każdy z Was może doświadczyć innowacyjnych rozwiązań, które będą służyć tylko i wyłącznie Wam.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
WYCIEKI DANYCH z firm. JAK ZAPOBIEGAĆ wynoszeniu danych przez pracowników?
Materiał sponsorowany