Reklama

Social media

Nowe zasady dla kont politycznych na TikToku. Co się zmieni?

Fot. cottonbro/pexels/
Fot. cottonbro/pexels/

TikTok wprowadza nowe rozwiązania, dotyczące kont instytucji rządowych oraz profili prowadzonych przez polityków i partie polityczne.

Reklama

Platforma ogłosiła, że wprowadza kolejne aktualizacje, które będą obowiązywały konta rządowe, oraz polityków czy partie polityczne.

Reklama

TikTok nie akceptuje reklam politycznych, zarówno w formie płatnych ogłoszeń, jak i treści sponsorowanych przez polityków, ani publikowanych przez twórców.

W wyniku najnowszej aktualizacji konta należące do polityków i partii politycznych stracą dostęp do funkcji reklamowych na TikToku na poziomie całych kont reklamowych. To oznacza natomiast automatyczne obostrzenia reklamowe dla wszystkich powiązanych kont (polityków i partii politycznych). To w efekcie ma pomóc egzekwować dotychczasową politykę platformy w tym zakresie.

Reklama

Wyjątkiem mają być sytuacje, kiedy np. rząd jakiegoś państwa będzie potrzebował wsparcia reklamowego w kampanii szczepień - w takich przypadkach działania reklamowe będą możliwe, jednak wyłącznie we współpracy z przedstawicielem TikToka.

Czytaj też

Co jeszcze się zmieni?

Poza ograniczeniami związanymi z reklamami TikTok odebrał także politykom i partiom politycznym możliwość monetyzacji swoich treści na platformie. Ich konta nie będą miały możliwości otrzymywania darowizn i napiwków, korzystania z opcji zakupowych, czy funduszu Creator Fund.

Konta rządowe, polityków i partii politycznych właściwie nie będę mogły przekazywać ani otrzymywać płatności za pośrednictwem funkcji monetyzacji dostępnych na TikToku oraz inwestować w płatną promocję swoich treści.

W ciągu najbliższych tygodni TikTok uniemożliwi także publikowanie treści, których celem jest zbieranie funduszy na kampanie wyborcze. Dotyczy to zarówno wideo, w których politycy bezpośrednio zachęcają do wspierania ich kampanii wyborczych, jak i treści publikowanych przez partie polityczne, które kierują na specjalne sekcje na ich stronach internetowych.

Czytaj też

/Na podst. informacji prasowej

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama