Reklama

Social media

Fininfluencerzy w Australii. Ryzyko więzienia za łamanie zasad dotyczących porad finansowych

Autor. Malte Helmhold/ Unsplash

Influencerom w Australii grozi do pięciu lat więzienia, jeśli złamią przepisy dotyczące porad finansowych. Australijska Komisja Papierów Wartościowych i Inwestycji (ASIC) ostrzega, że podawanie mylących rad na temat produktów finansowych również może stanowić złamanie prawa.

Reklama

Australijska Komisja Papierów Wartościowych i Inwestycji (ASIC) twierdzi, że jest możliwe, że fininfluencerzy będą potrzebować licencji, aby udzielać takich porad.

Reklama

Z ankiety organizacji z 2021 roku wynika, że 33 proc. osób w wieku od 18 do 21 lat śledzi wpisy influencerów finansowych. Wyniki wskazują również, że 64 proc. młodych ludzi w Australii zmieniło swoje decyzje w obszarze finansów pod wpływem influencera - podaje BBC.com.

Dzięki bardziej dostępnej bankowości coraz więcej konsumentów interesuje się finansami osobistymi, aby sprawniej poruszać się w tym obszarze. Dlatego coraz częściej będziemy słyszeć o fininfluencerach . „Stają się skutecznym pośrednikiem pomiędzy instytucjami finansowymi a pokoleniem Z i milenialsami" - powiedziała w rozmowie z CyberDefence24.pl ekspertka z PayPo, Edyta Szymanowska.

Reklama

Czytaj też

Cathie Armour, komisarz ASIC, powiedziała, że kluczowe jest, aby „influencerzy, którzy omawiają produkty i usługi finansowe online, przestrzegali przepisów dotyczących usług finansowych. Jeśli tego nie zrobią, ryzykują znaczne kary i narażają inwestorów”.

By ułatwić rozróżnienie, Komisja podała przykłady stwierdzeń, które mogą stanowić poradę finansową. Według niej, stwierdzenie w stylu „możesz zaoszczędzić pieniądze każdego tygodnia, przygotowując własne domowe obiady do pracy, zamiast jeść poza domem” było tylko wskazówką dotyczącą budżetu, a nie poradą dotycząca produktów finansowych.

Czytaj też

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

/JR

Reklama

Komentarze

    Reklama