Reklama

Social media

Brytyjski regulator sprawdzi praktyki reklamowe Google’a

fot. Lauren Edvalson/ Unsplash/ Domena publiczna

W Wielkiej Brytanii regulator konkurencji wszczął drugie dochodzenie w sprawie praktyk reklamowych Google’a (Alphabet). Chodzi o podejrzenia zakłócania konkurencji i nielegalnego faworyzowania własnych usług.

Reklama

Najnowsze dochodzenie Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA) to efekt umowy między Google a Metą - dawniej Facebookiem („Jedi Blue”), którą zawarto na początku tego roku – informuje Reuters.

Reklama

Urząd podał, że bada m.in. usługi pośredniczące w technologii reklamowej Google’a.

„Obawiamy się, że Google może wykorzystywać swoją pozycję w technologii reklamowej, aby faworyzować własne usługi ze szkodą dla rywali, klientów i ostatecznie konsumentów” – ocenił Andrea Coscelli, dyrektor generalny CMA w oświadczeniu.

Reklama

Rzecznik Google przekazał Reuterowi, że firma będzie nadal współpracowała z regulatorem, aby wyjaśnić wątpliwości.

Czytaj też

Większa kontrola Big Techów

Wielka Brytania od zeszłego roku próbuje uniemożliwić Google'owi i Facebookowi wykorzystywanie swojej dominującej pozycji na rynku, kosztem mniejszych firm, co tym samym często działa na niekorzyść użytkowników.

W Urzędzie ds. Konkurencji i Rynków powstał specjalny dział ds. rynków cyfrowych, który będzie mógł zawieszać, blokować lub cofać decyzje podejmowane przez firmy technologiczne i nakładać kary finansowe, jeśli Big Techy nie będą przestrzegały przepisów.

Celem takiej działalności jest większa przejrzystość gigantów technologicznych, którzy często wykorzystywali dane do własnych praktyk reklamowych i zysku. Podobną strategię chęci większej kontroli wobec Big Techów przyjęła także Unia Europejska (efektem są regulacje Digital Services Act i Digital Market Act) oraz Stany Zjednoczone.

Czytaj też

/NB

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama

Komentarze

    Reklama