Reklama

Social media

Brak akceptacji własnego ciała u dzieci. To efekt social mediów?

Autor. Annie Spratt / Unsplash

Korzystanie z mediów społecznościowych jest szkodliwe dla zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży? Wyniki najnowszych badań nie pozostawiają złudzeń.

Reklama

Badania  opublikowane przez Center for Countering Digital Hate (CCDH) zostały zaprezentowane przez The Guardian. Wskazują one jednoznacznie, że korzystanie z social mediów znacząco zwiększa ryzyko problemów psychicznych oraz krytycznego oceniania własnego ciała wśród dzieci i młodzieży.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Szokujące wyniki badań

Wyniki badań przeprowadzonych na grupie 1024 dzieci i młodych dorosłych (w wieku 12-21 lat) są szokujące. Prawie połowa z nich stwierdziła, że przykre sytuacje, które spotkały ich w mediach społecznościowych (np. zastraszanie, trollowanie, itd.) wpłynęły u nich na zmniejszenie częstotliwości spotkań towarzyskich czy częstsze samookaleczenia. Okazuje się też, że troje na czworo dzieci w wieku 12 lat wstydzi się swojego wyglądu.

Dodatkowym, tylko jedno z dziesięciu dzieci potrzebujących pomocy specjalisty było leczone. Co więcej, wśród 12-latków korzystających z mediów społecznościowych (97%) zdecydowana większość z nich (prawie 70%) twierdzi, że social-media powodują u nich stres, niepokój oraz zwiększają ryzyko zachorowania na depresję.

Czytaj też

Pomoc potrzebna od zaraz

Powstaje pytanie, czy tego typu wyniki oraz głośne przypadki ( jak samobójstwo Moly Russell ) wpłyną jakkolwiek na działania osób odpowiadających za tworzenie social-mediów oraz tych, którzy na co dzień towarzyszą młodzieży w ich zmaganiach z rzeczywistością. Wyniki badań biją na alarm i stanowcza i mądra reakcja jest coraz bardziej potrzebna.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

/MG

Reklama

Komentarze

    Reklama