Reklama

Social media

Big Techy pod lupą Federalnej Komisji Handlu

Budynek Federalnej Komisji Handlu USA
Budynek Federalnej Komisji Handlu USA
Autor. faungg / Flickr

W czwartek amerykańska Federalna Komisja Handlu (ang. Federal Trade Commision) wydała nakaz przedstawienia przez osiem firm technologicznych danych dotyczących tego, jak kontrolują one publikowane u siebie reklamy.

Reklama

Firmy, do których FTC wysłało nakaz to: Meta, TikTok, YouTube, Snapchat, Pinterest, Amazon, Twitter, Twitch. Wspomniane firmy zostały zobowiązane do przekazania informacji dotyczących takich rzeczy, jak przychody z reklam, czy liczba ich wyświetleń.

Reklama

Jak wskazuje Reuters celem takiego działania ma być sprawdzenie czy platformy robią wystarczająco dużo, by blokować publikowanie płatnych treści, które mogą wprowadzać w błąd użytkowników tychże platform. Chodzi tu m.in. reklamy podrobionych towarów lub produkty, które negatywnie mogą wpływać na nasze zdrowie.

Zdaniem Samuela Levine'a, dyrektora biura ochrony konsumentów w FTC, firmy produkujące wadliwej jakości towary, bardzo często wykorzystują media społecznościowe do reklamowania się w sieci.

Reklama

Czytaj też

Twitter szczególnie obserwowany

Ostatnio amerykańska Federalna Komisja Handlu zintensyfikowała swoje działania dotyczące funkcjonowania platform społecznościowych. Na początku marca Reuters informował o piśmie skierowanym do Twittera.

Firma należąca od kilku miesięcy do Elona Muska została wezwana do przedstawienia części wewnętrznych korespondencji w firmie (np. dotyczących fali zwolnień czy planów dotyczących uruchomienia Twitter Blue).

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama