Social media
Big Techy pod lupą Federalnej Komisji Handlu
W czwartek amerykańska Federalna Komisja Handlu (ang. Federal Trade Commision) wydała nakaz przedstawienia przez osiem firm technologicznych danych dotyczących tego, jak kontrolują one publikowane u siebie reklamy.
Firmy, do których FTC wysłało nakaz to: Meta, TikTok, YouTube, Snapchat, Pinterest, Amazon, Twitter, Twitch. Wspomniane firmy zostały zobowiązane do przekazania informacji dotyczących takich rzeczy, jak przychody z reklam, czy liczba ich wyświetleń.
Jak wskazuje Reuters celem takiego działania ma być sprawdzenie czy platformy robią wystarczająco dużo, by blokować publikowanie płatnych treści, które mogą wprowadzać w błąd użytkowników tychże platform. Chodzi tu m.in. reklamy podrobionych towarów lub produkty, które negatywnie mogą wpływać na nasze zdrowie.
Zdaniem Samuela Levine'a, dyrektora biura ochrony konsumentów w FTC, firmy produkujące wadliwej jakości towary, bardzo często wykorzystują media społecznościowe do reklamowania się w sieci.
Czytaj też
Twitter szczególnie obserwowany
Ostatnio amerykańska Federalna Komisja Handlu zintensyfikowała swoje działania dotyczące funkcjonowania platform społecznościowych. Na początku marca Reuters informował o piśmie skierowanym do Twittera.
Firma należąca od kilku miesięcy do Elona Muska została wezwana do przedstawienia części wewnętrznych korespondencji w firmie (np. dotyczących fali zwolnień czy planów dotyczących uruchomienia Twitter Blue).
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany