Polityka i prawo

Polska i Ukraina kierują apel do Big Techów. Chodzi o walkę z rosyjską propagandą

Fot. Mykhailo Fedorov (@FedorovMykhailo)/Twitter

Polska i Ukraina skierowały jednogłośny apel do gigantów mediów społecznościowych - Mety (dawniej Facebook) i Twittera - o wzmocnienie ich wysiłków na rzecz walki z rosyjską propagandą, która zalewa internet w czasie krwawego konfliktu we wschodniej Europie.

Pod apelem podpis złożyli reprezentujący polski rząd Janusz Cieszyński (sekretarz stanu w KPRM i pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa) oraz przedstawiciel władzy w Kijowie Mychajło Fedorow (wicepremier i minister transformacji cyfrowej).

„Razem ze stroną polską podpisaliśmy ważną prośbę skierowaną do władz Mety i Twittera o pomoc w przeciwdziałaniu rosyjskiej propagandzie na ich platformach” - wskazał członek ukraińskiego rządu, odnosząc się do sprawy. Jak dodał, konieczne jest podjęcie wspólnych działań na rzecz ograniczenia Moskwie możliwości szerzenia mowy nienawiści i wzajemnego podżegania społeczeństwa ukraińskiego i polskiego.

W podobnym tonie wypowiedział się minister Janusz Cieszyński, który nie ma wątpliwości, że celem rosyjskiej propagandy jest „podzielenie naszych narodów”. „Jest jeszcze wiele do zrobienia” - twierdzi sekretarz stanu ds. cyfryzacji w KPRM.

Czytaj też

Fake newsy muszą być niezwłocznie usuwane

O polsko-ukraińskim piśmie skierowanym do Big Techów wspominał już w poniedziałkowej rozmowie z RMF FM Janusz Cieszyński, sekretarz stanu w KPRM i pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa. Wtedy wskazywał, że platformy nie robią wystarczająco dużo, aby skutecznie rozwiązać problem rosyjskiej propagandy w sieci.

„Nieprawdziwe informacje w takim okresie, jaki mamy (wojna w Ukrainie – red.) muszą być niezwłocznie usuwane” - podkreślał minister.

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Czytaj też

Komentarze

    Czytaj także