Reklama

Polityka i prawo

NASK likwiduje spółkę. Od lat jej działalność była fikcją

Fot. NASK
Fot. NASK

Instytut NASK podjął decyzję o likwidacji spółki NASK 4Innovation. Od lat jej działalność operacyjna była fikcją, choć miała „dziesiątki milionów na koncie, zarząd i pięcioosobową radę nadzorczą” - podaje „Puls Biznesu”.

Reklama

Jak czytamy na łamach „PB”, walne zgromadzenie spółki NASK 4Innovation zdecydowało na początku grudnia 2023 roku o rozwiązaniu i otwarciu procesu likwidacji tej spółki. Właścicielem N4I jest NASK, który podlega z kolei resortowi cyfryzacji.

Reklama

Likwidatorem został Konrad Borowski (do tej pory prezes N4I), a na likwidację miał wyrazić zgodę jeszcze były minister cyfryzacji Janusz Cieszyński.

Czytaj też

Czym zajmowała się NASK 4Innovation?

Czym zajmowała się spółka NASK 4Innovation? Jak wskazuje dziennik, została uruchomiona w 2013 roku, a jej celem była komercjalizacja badań naukowych. Na start dysponowała budżetem rzędu ok. 80 mln zł.

Reklama

Od lat w praktyce nie prowadziła działalności operacyjnej - podaje „PB”. Od 2015 roku miała zaprzestać inwestycji. Natomiast podmiot generował koszty: wynagrodzenia zarządu i rady nadzorczej oraz utrzymania siedziby. Dla przykładu, w 2022 roku koszty działalności operacyjnej wyniosły ponad 1 mln zł, a w 2021 roku - 1,2 mln zł.

Czytaj też

W 2021 r. spółka zarobiła 27,4 mln zł za udziały w firmie Azul Systems (w sprawie tej spółki toczył się spór sądowy, który się zakończył); w grudniu 2023 roku połączono N4I z Mana Solid (spółką zależną). Miało chodzić o optymalizację kosztów, zlikwidowany podmiot powstał w celu budowy siedziby NASK przy Kolskiej w Warszawie. Wezultacie od 2016 roku „zamykano sprawy formalne” i nie prowadzono żadnej działalności operacyjnej (mimo tego, Mana Solid wciąż generowała koszty) - zwraca uwagę tytuł.

/NB

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

  • NASK
Reklama
Reklama

Komentarze