Aplikacja WOT ułatwi dostarczenie pomocy osobom w kwarantannie

26 marca 2020, 09:18
WOT90
Fot. WOT/Domena publiczna

Podchorążowie z Wojskowej Akademii Technicznej oddelegowani do służby w Dowództwie WOT opracowali aplikację webową, która połączy oficerów łącznikowych brygad WOT z pracownikami organizacji pomocowych w celu udzielenia wsparcia osobom potrzebującym. Narzędzie będzie też dostępne dla urzędów, organów medycznych i sanitarnych.

Największymi sprzymierzeńcami koronawirusa są osoby nieprzestrzegające reżimu sanitarnego i biurokraci. Aplikacja skutecznie ogranicza możliwości działania tych drugich na dodatek przekładając się na szybkość działania.

gen. dyw. Wiesław Kukuła, dowódca WOT

Zgodnie z decyzją ministra obrony narodowej Mariusza Błaszczaka komendanci akademii wojskowych przekazali do dyspozycji Dowódcy Wojsk Obrony Terytorialnej niezbędne siły i środki ze szkół wojskowych. Podchorążowie z Wojskowej Akademii Technicznej są m.in. zaangażowani w zabezpieczenie techniczne całodobowej linii wsparcia psychologicznego uruchomionej przez Dowództwo WOT. Najnowszym ich produktem jest aplikacja: „Platforma wsparcia samorządów, organów sanitarnych i podmiotów leczniczych”. Ułatwi ona proces dotarcia z pomocą do osób pozostających w izolacji w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-Co V-2. Aplikacja powstała w przeciągu niespełna 7 dni. Pomysł na powstanie aplikacji zrodził się 19 marca. 25 marca została oddana do użytku.

Dzięki aplikacji, zaprojektowanej przez wojskowych studentów z WAT, pracownicy organizacji pomocowych, urzędów, organów medycznych i sanitarnych, będą mogli szybko i sprawnie wnioskować o wsparcie brygad WOT. Informacje te będą trafiać do oficerów łącznikowych w brygadach WOT, oni zaś zlecą żołnierzom OT realizację zadania.

Aplikacja przygotowana przez podchorążych ma być prosta w obsłudze. Narzędzie jest usługą webową, w pierwszej wersji łączy pracowników instytucji pomocowych, takich jak ośrodki pomocy społecznej różnego szczebla oraz Caritas z oficerami łącznikowymi z brygad WOT. Sukcesywnie ilość wspieranych podmiotów będzie rozszerzana w zależności od potrzeb o urzędy, organy medyczne i sanitarne. Liczba użytkowników ze strony podmiotów wnioskujących o wsparcie jest nieograniczona.  Jak informuje rzecznik prasowy WOT płk. Marek Pietrzak są już zdefiniowane funkcjonalności, o które planuje się rozbudować aplikację i rozszerzyć ją o poziom bezpośrednio wykonawców – czyli zespołów czy żołnierzy, którzy wykonują zadanie.

Obsługa aplikacji ogranicza się do wypełnienia interaktywnego formularza, w którym wnioskodawca wskazuje miejsce i zakres pomocy oraz nadaje jej priorytet. Formularz ten jest widoczny dla oficera łącznikowego z brygady, który pod wskazany adres kieruje żołnierzy WOT z pomocą. Zlecający zadanie będzie mógł na bieżąco śledzić postęp jego realizacji. Istotnym jest również możliwość przekazania informacji zwrotnej po wykonaniu zadania przez żołnierzy. Końcowi wykonawcy zlecenia mają kontakt z osobami którym świadczona jest pomoc, dzięki aplikacji mają możliwość zgłoszenia dodatkowych potrzeb lub wniosków.

Aplikacja została poddana testom bezpieczeństwa, sprawdzone zostały ustawienia serwera. Zajmowali się tym pracownicy Zespołu Działań Cyberprzestrzennych WOT. Aplikacja została także sprawdzona pod kątem podatności na ataki - poinformował CyberDefence24.pl rzecznik WOT. Login i hasło posiadają tylko osoby upoważnione. Wszystko znajduje się na zabezpieczonym serwerze. Aplikacja nie zbiera danych - informuje płk. Marek Pietrzak

WOT na chwilę obecną nie przewiduje rozwinięcia wersji mobilnej, ale nie wyklucza takiego rozwiązania w przyszłości.

Do tej pory informacje takie były podawane przez telefon lub osobiście. Teraz ten sam proces zostanie znacznie uproszczony i przyspieszony.

AK/PJ/Informacja prasowa WOT

CyberDefence24
CyberDefence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 2
Obserwator
piątek, 27 marca 2020, 08:53

Wszystko pięknie!! Tylko kto przekaże dane osób potrzebujących pomocy bo SANEPID oczywiście zna magiczne słowo RODO (bo już treści rozporządzenia nie) i twierdzi, że nie może przekazać danych ośrodkom pomocy społecznej, które powinny koordynować wsparcie. Najpierw wszystkich straszyliśmy RODO teraz są efekty. Jak trzeba pomagać to tracimy czas na ustalanie komu!!

Romet
piątek, 27 marca 2020, 18:15

Kolega ma rację UE wymyśliła rodo to niech sobie teraz da radę A ludzie w potrzebie cierpią