Reklama

Polityka i prawo

Facebook pozwoli wyłączyć reklamy polityczne przed wyborami w USA

fot. Theresa Thompson / Flickr / https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
fot. Theresa Thompson / Flickr / https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Koncern Marka Zuckerberga na kilka miesięcy przez wyborami w Stanach Zjednoczonych zapowiedział możliwość wyłączenia reklam społecznych, wyborczych lub politycznych kandydatów na stanowisko prezydenta USA.

„Reklamy polityczne odgrywają ważną rolę w każdych wyborach - i ten rok nie będzie wyjątkiem” – stwierdziła Naomi Gleit wiceprezes ds. zarządzania produktami i społecznego oddziaływania. Działania platformy mają być wynikiem potrzeb użytkowników, którzy wyrazili zainteresowanie możliwością zablokowania tego typu treści. 

Funkcja, która umożliwi użytkonwikom dobrowolne wyłączenie reklam tego typu, została uruchomiona już wczoraj i będzie stopniowo wprowadzona dla kolejnych użytkowników. Możliwość będzie dostępna początkowo na terenie USA zarówno na Facebooku jak i Instagramie. Koncern zapowiada, że zamierza w najbliższej przyszłości rozszerzyć możliwość wyłączania tego typu reklam również na użytkowników z pozostałych państw. 

W kontekście zbliżających się jesiennych wyborów, platforma zamierza również udostępnić możliwość śledzenia wydatków na reklamy w wyborach do Izby Reprezentantów i Senatu. 

W lutym br. dyrektor FBI Chris Wray ostrzegał przed rosyjskimi operacjami wpływu w tracie kampanii wyborczej. W trakcie przemówienia w Izbie Reprezentantów podkreślił, że Rosja, będzie prowadziła kampanię w mediach społecznościowych w celu wzmocnienia podziałów w amerykańskim społeczeństwie oraz wywołania chaosu politycznego, podobnie jak to miało miejsce w 2016 roku.

Reklama
Reklama

Komentarze