Polityka i prawo
Facebook pozwoli wyłączyć reklamy polityczne przed wyborami w USA
Koncern Marka Zuckerberga na kilka miesięcy przez wyborami w Stanach Zjednoczonych zapowiedział możliwość wyłączenia reklam społecznych, wyborczych lub politycznych kandydatów na stanowisko prezydenta USA.
„Reklamy polityczne odgrywają ważną rolę w każdych wyborach - i ten rok nie będzie wyjątkiem” – stwierdziła Naomi Gleit wiceprezes ds. zarządzania produktami i społecznego oddziaływania. Działania platformy mają być wynikiem potrzeb użytkowników, którzy wyrazili zainteresowanie możliwością zablokowania tego typu treści.
Funkcja, która umożliwi użytkonwikom dobrowolne wyłączenie reklam tego typu, została uruchomiona już wczoraj i będzie stopniowo wprowadzona dla kolejnych użytkowników. Możliwość będzie dostępna początkowo na terenie USA zarówno na Facebooku jak i Instagramie. Koncern zapowiada, że zamierza w najbliższej przyszłości rozszerzyć możliwość wyłączania tego typu reklam również na użytkowników z pozostałych państw.
W kontekście zbliżających się jesiennych wyborów, platforma zamierza również udostępnić możliwość śledzenia wydatków na reklamy w wyborach do Izby Reprezentantów i Senatu.
W lutym br. dyrektor FBI Chris Wray ostrzegał przed rosyjskimi operacjami wpływu w tracie kampanii wyborczej. W trakcie przemówienia w Izbie Reprezentantów podkreślił, że Rosja, będzie prowadziła kampanię w mediach społecznościowych w celu wzmocnienia podziałów w amerykańskim społeczeństwie oraz wywołania chaosu politycznego, podobnie jak to miało miejsce w 2016 roku.