Reklama

Polityka i prawo

Wielka Brytania zaostrzy przepisy wobec Google'a i Facebooka?

Fot. pickpik.com/Domena publiczna
Fot. pickpik.com/Domena publiczna

Brytyjski urząd ds. konkurencji i rynku (CMA) zaapelował w środę do władz Wielkiej Brytanii o zaostrzenie przepisów wobec Google’a i Facebooka tak, żeby móc kontrolować dominującą pozycje koncernów na lokalnym rynku reklamy cyfrowej i wspierać słabszych przedsiębiorców.

Według CMA amerykańskie firmy technologiczne niemal całkowicie zdominowały brytyjski rynek reklamy cyfrowej. W 2019 r. sektor ten zarobił 14 mld funtów (17,3 mld dolarów), ale 80 proc. z tej kwoty trafiło na konta amerykańskich koncernów, a nie do lokalnych firm.

"Obydwa koncerny rozwijały się na brytyjskim rynku, oferując lepsze jakościowo usługi niż inne istniejące w tamtym czasie platformy. I bez wątpienia ich usługi są nadal bardzo cenione przez brytyjskich konsumentów. Zaczynamy się jednak obawiać, że w ostatnich latach Google i Facebook osiągnęły tak silną pozycję rynkową, że ich rywale nie mogą już z nimi konkurować na równych warunkach" - napisał w oświadczeniu CMA

Dlatego urząd wezwał brytyjskie władze do zaostrzenia przepisów wobec Google'a i Facebooka tak, żeby kontrolować pozycję koncernów na lokalnym rynku reklamy cyfrowej i wspierać innych przedsiębiorców.

"Wspieramy przepisy, które przynoszą korzyści ludziom, firmom i społeczeństwu, toteż będziemy nadal konstruktywnie współpracować z organami regulacyjnymi" - skomentował decyzję Ronan Harris, wiceprezes Google'a w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

CMA jeszcze w ubiegłym roku zaczął monitoring zasięgów Google'a i Facebooka, w tym kontrolę tego, jak koncerny gromadzą i przetwarzają dane osobowe swoich użytkowników.

"Umożliwienie użytkownikom kontroli nad tym, jak ich dane są zbierane i wykorzystywane, jest ważne. Chętnie podejmiemy współpracę z brytyjskimi urzędnikami w tym zakresie" - powiedział rzecznik Facebooka. 

Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze