Reklama

Polityka i prawo

Awaria popularnych drukarek fiskalnych. Akcja serwisowa w całej Polsce

Fot. jarmoluk/Pixabay
Fot. jarmoluk/Pixabay

Awaria drukarek fiskalnych wywołała chaos wśród przedsiębiorstw, korzystających z produktów firmy Novitus. W wyniku incydentu wiele firm zostało zmuszonych do zmiany sposobu prowadzenia swoich usług. Jedną z nich jest Multikino.  

O awarii poinformował sam producent na swojej oficjalnej stronie internetowej. W komunikacie informacyjnym stwierdzono, że w dniu 1 stycznia 2020 roku w drukarkach Delio wystąpił „błąd zegara”, który uniemożliwia wystawienie paragonów z właściwą datą. Władze firmy deklarują, że nieprawidłowość została zlokalizowana oraz określono sposoby naprawy usterki. Niestety, aby skutecznie rozwiązać problem konieczna jest interwencja serwisu.

W komunikacie Novitus zapewnia, że uruchomiono specjalną akcję serwisową, a oddziały firmy w całej Polsce pracują nieustannie nad usuwaniem błędów. Urządzenia, w których wystąpił problem należy dostarczyć do Partnera Novitus, odpowiedzialnego za likwidację nieprawidłowości.

Wszelkie koszty naprawy ponosi producent, a sam proces nie jest długotrwały. Jednak ze względu na ilość wadliwych produktów najprawdopodobniej firma wprowadzi system kolejkowania zleceń.

„W ciągu 25 lat historii Novitus wprowadziliśmy na rynek ponad milion urządzeń fiskalnych i jest to pierwsza tego typu awaria” – czytamy na stronie przedsiębiorstwa. – „Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości problemu, jest nam bardzo przykro. Bardzo przepraszamy i robimy wszystko, aby zminimalizować negatywne skutki awarii dla wszystkich przedsiębiorców korzystających z urządzeń Delio”.

Wśród poszkodowanych znajduje się Multikino. O problemach poinformowano za pomocą konta na Facebooku. „W związku z awarią drukarek fiskalnych w naszych kinach, zakup biletów możliwy jest wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej oraz aplikacji mobilnej” – stwierdzono w komunikacie.

Problem nie ominął również oficjalnego sklepu Legii Warszawa. FanStore stołecznego klubu został zamknięty do momentu uporania się z problemem. „Zamówienia online będą realizowane po usunięciu skutków awarii. Przepraszamy za utrudnienia” – poinformowano kibiców na Facebooku.

Skala incydentu jest znacznie obszerniejsza niż wspomniane wyżej przypadki. Jak wskazuje Business Insider, o problemach z wystawianiem paragonów donosi też wielu innych przedsiębiorców. Wśród nich znajduje się m.in. sieć sklepów zoologicznych Zoomax.

Reklama
Reklama

Komentarze